بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

34 ایده خلاقانه نظم دهی به آشپزخانه

34 ایده خلاقانه نظم دهی به آشپزخانه
اگر احساس می کنید آشپزخانه شما به هم ریخته است، پس وقت آن است که دست به کار شوید و آشپزخانه خود را سازماندهی کنید.  ایده‌های بی‌شماری نظم دهی آشپزخانه برای هر سبک زندگی وجود دارد - از آشپزخانه‌های بزرگ تا کوچک گرفته تا سرآشپزهای حرفه‌ای یا آشپزهای معمولی. با برخی از نقاطی که مشکل بوجود می آوزذ مقابله کنید، و قبل از اینکه متوجه شوید، شتاب لازم را برای سازماندهی  ترین آشپزخانه ها خواهید داشت. در این پست 34 ایده برای بهبود سازماندهی آشپزخانه به شما خواهم گفت.
 
1-  استفاده از بانکه
 
قوطی های شیشه ای و مسی آشپزخانه در مقابل دیوار کاشی سفید

یکی از راه های سازماندهی محصولات خشک در آشپزخانه مثل حبوبات، انتخاب بانکه هایی است که دوست دارید به آنها نگاه کنید. بانکه هایی را انتخاب کنید که هم به عنوان نظم دهنده عمل کند  هم به عنوان دکور آشپزخانه شما نیز عمل کند. به این ترتیب، لازم نیست فضایی را با دکوراسیون تکمیلی اشغال کنید.


2- استفاده از یادداشت دراشپزخانه

 
مینی تابلوهای اعلانات چوب پنبه ای که در آشپزخانه آویزان شده اند

برای ساخت این ظاهر شیک و کاربردی، تخته های چوب  مدور را روی دیوار آشپزخانه آویزان کنید. بعد، چند نقل قول سرگرم کننده و الهام بخش چاپ و به همراه یادآوری ها و لیست های خرید  روی آن ها بپسبانید.
 

3- حوله های آشپزخانه را تا کرده و به صورت عمودی روی هم قرار دهید
 
حوله های آشپزخانه در کشو تا شده است
چیدن حوله های ظرف شویی به صورت افقی ممکن است راهی عالی برای مرتب نگه داشتن آنها به نظر برسد، اما اگر به جای آن آنها را به صورت عمودی ردیف کنید، از حفاری زیادی صرفه جویی خواهید کرد. از یک تقسیم کننده برای نگهداری دستمال ها و کهنه های آشپزخانه استفاده کنید.
یک هشدار: اگر کشو عمیق‌تر از یک حوله ظرفشویی تا شده عمودی باشد، فضا هدر می‌رود، بنابراین سعی کنید کشویی را انتخاب کنید که اندازه حوله‌های تا شده شما باشد.

4-محتویات داخل انباری خود را برچسب بزنید
 
برچسب‌های انباری DIY روی چندین ظروف

استفاده از برچسب های ساده و جسورانه روشی موثر برای سازماندهی محصولات خشک است. برچسب ها را ثابت نگه دارید. و به همه چیز برچسب بزنید، حتی اقلامی که فکر نمی کنید نیاز به برچسب دارند. این یک ظاهر یکنواخت ایجاد می کند و تضمین می کند که همه چیز در جای خود باقی می ماند.
 
5- یک سبد برای نگهداری محصولات پاک کننده زیر سینک اضافه کنید
 
محصولات ذخیره شده در زیر سینک آشپزخانه.

نگهداری وسایل زیر سینک می تواند به راحتی از حالت تحت کنترل به حالت آشفته تبدیل شود. برای مرتب نگه داشتن وسایل، یک سبد کوچک را با استفاده از نوارهای آویزان بدون آسیب به داخل درب کابینت وصل کنید. اقلامی مانند مواد شوینده و پاک کننده، اسفنج ها  و سایر اشیاء روزمره را که نمی خواهید برای پیدا کردن آن ها تلاشی انجام دهید، ذخیره کنید.
 
6-کیسه های پلاستیکی را مرتب و دور از دسترس نگه دارید
 
ظرف نگهداری کیسه پلاستیکی با طرح آبی و کرم

کاربردی ترین استراتژی نظم دهی آشپزخانه این نکته هست که برای هر چیزی مکانی مشخص وجود دارد. آیا آشپزخانه شما جایی برای کیسه های پلاستیکی دارد ؟ اگر کیسه ای داخل ظرف جا نمی شود، حتما آنها را بازیافت کنید.
 
 
7- چای کیسه ای را در یک کشو سازماندهی کنید
 
کشوی سازمان چای
 
عاشقان چای می‌دانند که چگونه می‌توان کل کابینت را با جعبه‌های چای مقوایی حجیم پر کرد. به جای این کار چای،  کارتریج قهوه و سایر ملزومات خود را در یک کشو مرتب کنید. سطل های پلاستیکی باریک به خوبی می توانند چای شما را در معرض دید کامل قرار دهند.
 
8-یک دیوار باز با فضای باز را به یک واحد ذخیره سازی عمودی تبدیل کنید
 
ظروف نگهداری آشپزخانه عمودی
 یک آشغال زیبا
استفاده از هر اینچ مربع از فضا در یک آشپزخانه کوچک مهم است. اگر عاشق آشپزی هستید اما جایی برای قرار دادن همه ظروف خود ندارید، از ذخیره سازی عمودی بر روی دیوار خود استفاده کنیداگر این کار برای شما جذاب نیست، ظروف را تغییر دهید تا بهتر با استایل شما مطابقت داشته باشد.
 
 
9-یخچال خود را نظم دهی کنید
 
یخچالی که به خوبی سازماندهی شده است
اگر وقتی از خواربارفروشی برمی‌گردید بدون فکر کردن، مواد غذایی را در یخچال می‌اندازید، بس کنید. برخی از قسمت های یخچال سردتر و برخی دمای بالاتری دارد و برای تگهداری طولانی مدت مواد غذایی بهتر عمل می کنند. به عنوان مثال، اقلامی را که اغلب استفاده می کنید در جلو چشم قرار دهید. همچنین شیر و سایر اقلام فاسد شدنی باید در پایین ترین قفسه ها یا قفسه هایی که خنک ترین آنها هستند، نزدیک به فریزر نگهداری شوند.  نظم دهی یخچال بسیار مهم است زیرا زمانی که همه چیز در جای خود قرار بگیرد، جستجو برای اقلام مورد نیاز شما فرآیند بسیار سریع‌تری خواهد بود.

ترفندهای  برای این که یخچال کوچک شما دو برابر بزرگتر شود
 
 
10- دیوار خالی آشپزخانه را با تخته گچی پر کنید
 
دیوار آشپزخانه تخته سیاه با لیست مواد غذایی روی آن

اگر یک دیوار خالی در آشپزخانه خود دارید که هیچ هدفی ندارد، آن را با رنگ تخته گچی رنگ کنید. این می تواند برای سازماندهی فهرست خواربار و برنامه غذایی مفید باشد. و می تواند حواس کودکان خردسال را در حین آشپزی پرت کند.
 
11- از سینی ها برای مرتب نگه داشتن میزها استفاده کنید
 
صفحه و قفسه های آشپزخانه سازمان یافته

برخی از افراد دوست دارند میزهای کانتر خود را خالی نگه دارند، اما از این سطوح می توان برای فرصت های سازماندهی آشپزخانه استفاده کرد. کلید حفظ ظاهر صیقلی و مرتب میزها استفاده از سینی ها و پایه ها برای سازماندهی گروه های مختلف است. در این آشپزخانه، تمام اقلام قهوه در یک سینی، میوه ها در سینی دیگر و قوطی های خشک در سینی قرار دارند.
 
  •  
    12- از سطل های ذخیره سازی قابل جابجایی در داخل سوزان تنبل استفاده کنید
     
    سوزان تنبل سازمان یافته با محصولات غذایی خشک
     
    سطل های قابل جابجایی ابزارهای متداول سازماندهی آشپزخانه هستند که به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. شما اغلب آنها را در کابینت های گوشه ای  پیدا خواهید کرد. برای استفاده بهتر  اقلام مشابه را در هر سطل مرتب کنید. این ایده به جلوگیری از افتادن و گم شدن اشیاء هنگام جستجو در کابینت کمک می کند.
     
    13-داخل کشوها را به بخش هایی تقسیم کنید
     
  • ظروف نگهداری مواد غذایی سازماندهی شده در داخل کشوهای آشپزخانه

    شاید راحت‌تر به نظر برسد که همه درب‌های ظروف خود را داخل یک کشو بیندازید . حتی اگر آنها را مرتب روی هم قرار دهید، باز و بسته کردن کشو در نهایت باعث بی نظمی آنها می شود. با جدا کردن قسمت داخلی کشو و سازماندهی ظروف بر اساس اندازه با استفاده از تقسیم کننده کشو از این بی نظمی ها جلوگیری کنید .
     
    14- قلاب های لیوان را زیر کابینت آشپزخانه اضافه کنید
  •  
    لیوان های قهوه از قلاب های آشپزخانه آویزان شده اند
     
    بیرون گذاشتن چیزهایی که هر روز از آنها استفاده می کنید، ممکن است باعث به هم ریختگی و بی نظمی شود. با افزودن قلاب به پایین قفسه های باز یا کابینت آشپزخانه ، لیوان ها را مرتب و در دسترس نگه دارید
     
    15- برس های شستشوی ظروف و سینک را با هم در یک ظرف نگه دارید
     
  • سینک ظرفشویی با برس های ظرفشویی در گلدان
     
    وسایل زیادی برای تمیز و منظم نگه داشتن سینک آشپزخانه وجود دارد، از جمله برس، اسفنج، و صابون ظرفشویی. با گنجاندن یک ظرف چینی قدیمی که می توانید آن را در کنار سینک قرار دهید، تمام برس های ظرف خود را به شیوه ای شیک در کنار هم قرار دهید. یا ظرفی را انتخاب کنید که با سبک آشپزخانه شما هماهنگ باشد.
     
     
    16- از تمام فضای عمودی در کابینت ها استفاده کنید

     
  • لیوان ها در کابینت آشپزخانه سازماندهی شده اند
     
    قرار دادن بشقاب ها، لیوان ها یا لیوان ها در کابینت ها می تواند منجر به شکستگی و شکستن فنجان ها شود، به خصوص زمانی که آنها خیلی بالا روی هم قرار گیرند. این نوع انباشته شدن، دسترسی به آنها را نیز سخت می کند. این مشکل رایج را با رایزرهای کابینت ارزان قیمت برطرف کنید. این نظم دهنده های آشپزخانه فضای قفسه اضافی ارزشمندی را برای سازماندهی کابینت ایجاد می کند.
     
     
    17- با آویزان کردن دستمالهای کاغذی، فضای پیشخوان را آزاد کنید
  •  
    جا دستمال کاغذی مسی DIY

    بسیاری از جا دستمال‌های کاغذی مستقیماً روی میز قرار می‌گیرند و فضای ارزشمندی را هدر می‌دهند. دستمال های کاغذی را زیر کابینت های آشپزخانه یا قفسه های باز آویزان کنید. اگر نمی توانید نگهدارنده ای پیدا کنید که با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد، ساختن آن به اندازه کافی آسان است.
     
  • 18-ادویه را خلاقانه ذخیره کنید
     
    قفسه ادویه سازمان یافته DIY
     
    اگر ادویه های شما به جایی برای رفتن نیاز دارند، صدها گزینه  جا ادویه ای در بازار وجود دارد. اگر فضای کافی ندارید و می خواهید چیزی بسازید، یک قفسه ادویه سفارشی بسازید. با ذخیره ادویه خلاقیت به خرج دهید . مثلاً از فضای کنار اجاق گاز، انتهای کابینت یا داخل کشو استفاده کنید.
    19-غذا را روی درب انبار نگهداری کنید
  •  
    ذخیره سازی روی درب انبار
     چهار نسل یک بام
    از قسمت پشتی کابینت آشپزخانه یا درب انباری خود برای نگهداری مواد غذایی استفاده کنید. از این قسمت برای نگهداری مواد غذایی که می خواهید به راحتی در دسترس باشد، مانند تنقلات برای بچه ها استفاده کنید.

    20- یک انباری کوچک ایجاد کنید
  •  
    کمد به عنوان انباری آشپزخانه

    زمانی که آشپزخانه فاقد انباری باشد، ذخیره سازی و سازماندهی بسیار پیچیده تر می شود. برای جبران فضای از دست رفته، یک انباری کوچک را انتخاب کنید . یک  کمد ذخیره سازی، ، قفسه کتاب، یا کمد لباس را تغییر کاربری دهید تا تمام فضایی را که می خواهید در اختیار شما قرار دهد.
  •  
    21- ماهیتابه ها را به صورت عمودی نگهداری کنید
    ظرف پخت و نگهداری ظروف
     
    هر سازمان دهنده ای که دارای نوارهای عمودی باشد، مانند یک مرتب کننده را می تواند استفاده کرد تا تابه های پخت و پز شما را در داخل کابینت آشپزخانه در دسترس نگه دارد. همچنین به دنبال تقسیم‌کننده‌های عمودی کابینت ارزان قیمت در یک فروشگاه لوازم خانگی باشید که بتوانید آن‌ها را به راحتی نصب کنید. این کار باعث می‌شود تا ظرف‌های پخت شما به راحتی در دسترس باشد و نسبت به زمانی که آنها را روی هم قرار دهید، کمتر در معرض شکستن قرار دارند.
     
    22- قهوه را روی سبد خرید نگه دارید
  •  
    ایده سبد قهوه DIY
     

    گاهی اوقات، نگه داشتن قهوه جوش روی پیشخوان مملو از وسایل دیگر منطقی نیست . ممکن است عملی تر باشد که اقلام مربوط به قهوه را روی یک چرخ دستی کوچک ذخیره کنید . می توانید گاری را برای مهمانان بچرخانید و پس از اتمام آن را به آشپزخانه برگردانید.
     
     
    23- محصولات تازه را در نگهدارنده‌های فایل ذخیره کنید
  •  
    نگهداری محصولات تازه در نگهدارنده فایل
     

    نگهدارنده‌های فایل و نظم دهنده مجله، لوازم جانبی مناسبی برای سازماندهی آشپزخانه هستند. اگر قصد دارید محصولات را در آنها ذخیره کنید، نگهدارنده های سیمی را انتخاب کنید که دارای دهانه های زیادی برای گردش هوا هستند. به علاوه، افزودن برچسب ها می تواند اطمینان حاصل کند که همه چیز در جای خود قرار دارد.
     
     
    24- یک نگهدارنده چای روی یک سینی پلکانی درست کنید
  •  
    کیسه چای سازماندهی شده DIY

    سینی های طبقه ای (مخصوصاً اگر بچرخند) برای نگهداری وسایل روزمره آشپزخانه به خوبی کار می کنند. اقلامی مانند تنقلات و چای را در سینی های طبقه ای قرار دهید تا کمی حال و هوای کافه ای به آشپزخانه شما ببخشد. از بهم ریختگی وسایل کوچک جلوگیری می کند و از فضای عمودی به خوبی استفاده می کند.
     
     
  • 25- قفسه های باز را با وسایل روزمره طراحی کنید
     
    قفسه بندی باز سازمان یافته در آشپزخانه
     
    قفسه بندی آشپزخانه اوپن دارای مزایا و معایبی است. از مزایای آن می توان به دسترسی سریع و آسان به اقلام و مکانی برای به نمایش گذاشتن زیباترین ظروف آشپزخانه خود اشاره کرد.
    و معلیب آن ایجاد گرد و غبار بر روی ظروف است . با استفاده از قفسه های باز برای اقلامی که اغلب استفاده می کنید از مشکل جلوگیری کنید. به این ترتیب گرد و غبار ماندگاری زیادی ندارید زیرا اقلام به سرعت می چرخند.

    26- پیمانه های اندازه گیری را روی درب کابینت آویزان کنید
     
  • پیمانه های اندازه گیری سازمان یافته
     

    بسیاری از فنجان ها و ظروف اندازه گیری از قبل دارای سوراخ برای آویزان کردن هستند، بنابراین آنها را برای دسترسی آسان به داخل درب کابینت وصل کنید. با افزودن گرافیک‌های تبدیل اندازه‌گیری رایج به در، این تنظیمات را حتی مفیدتر کنید. با این کار  اندازه گیری های صحیح را در نوک انگشتان خود خواهید داشت.
     
    27 ظروف آشپزی را مرتب نگه دارید
     
  • کشو ظروف آشپزخانه مرتب
     
    @extra.ordinary.home / اینستاگرام
    یک کشوی ظروف معمولی مخلوطی از قاشق ها و همزن ها گارد و چنگال  با اندازه های مختلف است که برای یافتن آنها نیاز به جستجوی زیادی دارید. مشکل را با اضافه کردن تقسیم کننده ها به کشوی ظروف درست مانند کشوی ظروف نقره برطرف کنید. با این کار در اواسط آشپزی برای رسیدن به چیزهایی که نیاز دارید راحت تر خواهید بود.
     
  • 28- ملزومات آشپزی را با سینی مرتب کنید
     
    میز گردان آشپزخانه با جا ظروف
     

    با قرار دادن سینی یا سبدی در کنار اجاقی که وسایل آشپزی پرکاربرد شما را در خود جای می دهد، مانند یک سرآشپز آشپزی کنید. اقلامی که ممکن است در نزدیکی خود نگه دارید عبارتند از روغن زیتون، نمک و فلفل، سرکه، و ظروف معمولی پخت و پز. همه آنها را مرتب و دسته بندی شده در سینی بچینید.

    29- کیسه های زباله را در یک کشو تمیز نگه دارید

     
  • کشوهای پاکسازی کیسه های زباله
     

    یک کشوی شفاف می تواند در هنگام نگهداری کیسه های زباله آشپزخانه شما بازی را تغییر دهد. وقتی آنها در جعبه ای که وارد شده اند ذخیره می شوند، بیرون کشیدن تصادفی بیش از یک کیسه یا حتی کل رول آسان است. با این حال، اگر رول را به یک کشوی شفاف با دسته برش اضافه کنید، به راحتی می توانید ببینید که چه کاری انجام می دهید وقتی کیسه را  می کشید. به علاوه، می توانید چندین رول را در یک کشو ذخیره کنید.
     
     
  • 30- از سبدهای آشچزخانه در انبار استفاده کنید
    انبارداری عمودی انبار با استفاده از سبد
     
    راه های زیادی برای به حداکثر رساندن فضای عمودی در انبار وجود دارد. و یکی این است که به سادگی مجموعه ای از سبدها را اضافه کنید که به خوبی روی هم قرار می گیرند. اما نکته اینجاست: سبدها باید شفاف باشند، بنابراین شما همیشه دقیقاً می دانید داخل آن چیست. سیم، پلاستیک یا مواد شفاف مشابه این کار را انجام می دهند. سطل‌هایی با دهانه کناری برای دسترسی به آنچه در داخل آن وجود دارد، حتی زمانی که روی هم چیده شده‌اند، بهترین هستند.
     
     
    31- از نظم دهنده های قوطی های کنسرو استفاده کنید
  • کنسروهای روی رایزر
     


    گم شدن و فراموش شدن غذاهای کنسرو شده بسیار رایج است. و گاهی اوقات ممکن است به این معنی باشد که مواد غذایی منقضی می‌شوند یا در نهایت بیشتر از آنچه نیاز دارید خرید می‌کنید. اینجاست که نظم دهنده های قوطی های کنسرو وارد می شوند. آنها قوطی های شما را در طبقات بالا می برند تا به شما اجازه دهند تک تک آنها را ببینید. به عنوان یک امتیاز: آنها ارزان هستند و به راحتی در اکثر قفسه ها قرار می گیرند.
     
  • 32- قفسه های زیر کابینت را اضافه کنید

     
    ذخیره سازی زیر کابینت شیشه
     
    اگر فضای مناسبی بین کابینت های بالایی و میز آشپزخانه شما وجود دارد، قفسه بندی زیر کابینت ها را در نظر بگیرید. روی آن می‌توانید قوطی‌هایی از اقلام پرکاربرد مانند قهوه و چای را ذخیره کنید. یا می‌توانید از قفسه‌بندی برای دسترسی آسان به لیوان‌ها و لیوان‌ها، برای دور نگه داشتن وسایل کوچک روی میز و غیره

     
  • 33- ادویه ها گنار اجاق گاز قرار بگیرد
     
    ادویه و چاشنی کنار اجاق گاز
     

    با نزدیک کردن وسایل آشپزخانه تا جایی که ممکن است به جایی که از آنها استفاده می کنید، زندگی خود را کمی آسان کنید. برای کابینت هایی که به اجاق گاز شما نزدیک هستند، این به این معنی است که ادویه ها، اسپری ها و سایر ادویه ها را که اغلب استفاده می کنید، در آنها نگه دارید. اگر این برای جریان آشپزخانه شما منطقی نیست، همه چیزهایی که در قفسه ثابت هستند نباید در انباری قرار بگیرند.
     
  • 34- یک کشو  را برای چاقو وسایل تیز تعیین کنید

     
    کشوی ظروف برش
     
    نگه داشتن وسایل تیز  در میان سایر اقلام آشپزخانه می تواند کمی خطرناک باشد و مجبور شوید آنها را برای پیدا کردن اقلام مورد نیاز خود جستجو کنید. به جای آن، یک کشو را به همه ظروف تیز خود اختصاص دهید: چاقو، پوست کن، برش دهنده پیتزا و غیره. یک داک چاقو را به کشو اضافه کنید، که می تواند برای اکثر انواع چاقوها حتی اگر بخشی از یک مجموعه نباشند، جا شود. و در صورت لزوم تقسیم کننده های کشو را اضافه کنید.  با این کار کشو  ایمن و راحت تری برای  آشپزخانه شما خواهد بود.

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.