بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

راهنمای جامع خرید ترازوی آشپزخانه بعلاوه نکات ضروری قبل از خرید ترازو

راهنمای جامع خرید ترازوی آشپزخانه بعلاوه نکات ضروری قبل از خرید ترازو
ترازو آشپزخانه برای وزن کردن دقیق مواد غذایی طراحی شده است تا بتوانید حدس و گمان را نادیده بگیرید، ترازوی آشپزخانه یک ابزار ضروری آشپزخانه است. از آنها برای اندازه گیری میزان مورد نظرمواد غذایی با توجه به نیازهای رژیم غذایی یا فقط برای اندازه گیری دقیق تر مواد مختلف برای پخت و پز خود استفاده کنید. بسیاری از دستور غذا ها یا هان رسپی ها که به طور گسترده امروزه استفاده می شوند، دارای مواد تشکیل دهنده هستند که بر اساس وزن مشخص اندازه گیری می شوند. آشپزها در هر کشوری ترازوی آشپزخانه را یک مکمل مفید برای آشپزخانه خود می دانند.
 
قبل از خرید ترازو برای آشپزخانه خود، شش نکته زیر را برای انتخاب بهترین مدل متناسب با نیاز خود در نظر بگیرید.
 
واقعیت شماره 1: آنالوگ در مقابل دیجیتال
 
دو نوع ترازو آشپزخانه وجود دارد که از بین آنها می توان انتخاب کرد. ترازوهای آنالوگ یا مکانیکی از یک فنر داخلی تشکیل شده است که وزن را با یک پین چرخان نشان می دهد. ترازوهای الکترونیکی یا دیجیتالی با باتری کار می کنند و وزن را روی یک ال ای دی دیجیتال نمایش می دهند. آنها همچنین تمایل به داشتن ویژگی های متنوعی از قابلیت های اضافی دارند، از جمله این واقعیت که برخی از مدل ها می توانند داده ها را ذخیره کنند. اکثر ترازوهای آشپزخانه امروزی مدل های دیجیتالی هستند. بازخوانی دیجیتال یک مقدار اعشاری را نشان می دهد که معمولاً با دقت یک دهم واحد نیز است.
 
واقعیت شماره 2: ظرفیت و حساسیت
 
برای تعیین میزان ظرفیت مورد نیاز ترازو آشپزخانه،  احتمال اینکه چه غذاهایی را وزن خواهید کرد، در نظر بگیرید. برخی از ترازوهای حساس برای وزن تا 16 اونس ایده آل هستند، از جمله موارد سبک وزن مانند سبزیجات، ادویه جات و آجیل. انواع دیگر ترازو  آشپزخانه می توانند تا 25 کیلوگرم را تحمل کنند. بعضی از ترازو ها برای وزن کردن اقلام سنگین تر مانند تکه های بزرگ گوشت و مرغ کامل مناسب هستند.
 
واقعیت شماره 3: ویژگی های دیجیتال پیشرفته
ترازوهای دیجیتال دارای طیف گسترده ای از ویژگی ها هستند که بسته به اهداف شما ممکن است مفید واقع شوند. چنین مزایایی شامل توانایی دستگاه برای جابجایی بین واحدهای اندازه گیری مختلف از جمله پوند، اونس، گرم و کیلوگرم است. یکی دیگر از ویژگی های مفید، یک ویژکی تاره است که ترازو را قادر می سازد وزن ظرف را صفر در نظر بگیرد و فقط وزن محتویات را نمایش دهد. برخی از مدل ها دارای تایمر و ساعت نانوایی نیز هستند.
 
حتی ترازوهایی وجود دارند که با خوانش کالری برای غذاهای مختلف برنامه ریزی شده اند. چنین مدل هایی به شما این امکان را می دهند که دستور العمل ها و مواد غذایی خود را اضافه کنید، و برخی دارای ویژگی حافظه هستند که کالری شما را ردیابی می کند.
 
واقعیت شماره 4: پلت فرم و محفظه
 
اندازه های پلت فرم  ( محفطه ترازو ها )متفاوت است. اغلب ایده خوبی است که یک ترازو با یک سکوی بزرگ تهیه کنید تا جایی برای وزن کردن انواع غذاها داشته باشید. همچنین ترازویی را انتخاب کنید که دارای ظرفی باشد که مواد غذایی را برای وزن کردن، از جمله مواد خشک و مرطوب، در خود جای دهد. به منظور تمیز کردن آسان، مطمئن شوید که این محفظه از بقیه ترازو قابل جدا شدن است. برخی از مدل ها دارای یک ضمیمه کاسه اندازه گیری جدا هستند که به شما امکان می دهد به راحتی مواد را درون آن کاسه اندازه گیری کنید.
 
واقعیت شماره 5: آسان برای خواندن
 
همه نمایشگرهای دیجیتال یکسان ساخته نمی شوند. برخی از آنها کوچک هستند و خواندن آنها سخت است، بنابراین در صورت امکان هر مدلی را که آزمایش کنید حتماً یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ را انتخاب کنید. همچنین به دنبال نمایشگرهایی باشید که وقتی ترازو را با  مواد غذایی برای وزن کردن پر می کنید، ال ای دی نمایشگر آن پنهان نشوند. برخی از ترازوها دارای نمایشگر صوتی هستند که امکان خواندن آسان‌تر را فراهم می‌کند.
 
واقعیت شماره 6: طراحی و سهولت ذخیره سازی
 
اگر می‌خواهید  ترازو را روی پیشخوان آشپزخانه تان نکه داری کنید‌،باید مدلی را انتخاب کنید که  تناسب و هم خوانی لازم را با دیزاین  آشپزخانه شما را داشته باشد. انواع مختلفی از ترازو های آشپزخانه وجود دارد که بسیاری از آنها از جنس فولاد ضد زنگ هستند که ظاهری براق به آشپزخانه شما می بخشند.
 
اکنون که همه تفاوت‌های بین ترازوهای آشپزخانه را «سنجیده‌اید»، می‌توانید مدلی را بخرید که تجربه آشپزی شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند نیازهای غذایی‌تان را برآورده کنید.

 قیمت ترازو  آشپزخانه
اساسا ترازوهای آشپزخانه برای استفاده روزمره را می توان به سه دسته قیمتی تقسیم کرد. اول از همه، مدل های ساده  که بسیار ساده طراحی شده اند و اغلب از مواد تا حدودی شکننده تر و ساده تر ساخته شده اند. با این وجود، ترازوهای دیجیتال ارزان قیمت کاملاً دقیق اندازه گیری می کنند و معمولاً برای استفاده خانگی کاملاً کافی هستند.
دسته بعدی مدل های هستند که اکثر ترازوهای آشپزخانه در آن دسته قرار دارند. در این دسته، مدل‌های مختلفی از مواد مختلف (پلاستیک، شیشه، فلز) و ترازوهای مکانیکی و دیجیتالی بسیار خوب را خواهید یافت. بسته به نیاز خود، می‌توانید در این محدوده قیمت مدل‌های ضدآب یا دستگاه‌هایی با عملکردهای اضافی مانند نورپردازی، تنظیمات مختلف  یا ترازوهای کاملاً ساخته شده از فولاد ضد زنگ را پیدا کنید.
سپس ترازو های حرفه ای هستند  و به سمت بالا باز می شود. ترازوهای این محدوده قیمت معمولاً برای نیازهای خاص مثلا اشپزی بسیار حرفه ای طراحی می شوند، بنابراین برای هر نیازی در نظر گرفته نمی شوند.

پرسش و پاسخ :

آیا باید غذای خود را قبل یا بعد از پخت وزن کنید؟
بهترین راه برای به دست آوردن دقیق‌ترین و ثابت‌ترین اندازه‌گیری مواد غذایی، وزن کردن و ثبت کردن مواد غذایی قبل از پختن است. این به این دلیل است که حقایق علم تغذیه ، جزئیات غذا را روی بسته بندی به ما می دهند.

آیا ترازوی غذایی برای کاهش وزن ضروری است؟
اگر برای کاهش وزن برنامه غذایی خود را آغاز می کنید، استفاده از یک ترازو دیجیتالی غذا تضمین می کند که کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید مصرف نمی کنید. اگر میزان غذای مصرفی خود را در اپلیکیشنی ثبت می‌کنید، وزن کردن بخش‌های غذا به شما این امکان را می‌دهد تا کالری دریافتی خود را به دقت پیگیری کنید.

چرا باید از ترازوی غذایی استفاده کرد؟
اگر رژیم دارید، به اندازه وعده ها و کالری آن توجه می کنید. یک راه عالی برای صادق نگه داشتن خود استفاده از ترازوی غذایی است. ... زیرا بسیاری از مردم به طور معمول وعده هایی می خورند که بسیار بیشتر از مقدار توصیه شده است. یک ترازو غذا به شما می آموزد که میزان غذا را کنترل کنید و شما را از خوردن بیشتر از آنچه برنامه ریزی کرده اید باز می دارد.

آیا وزن کردن غذا به کاهش وزن کمک می کند؟
اگر برای کاهش وزن برنامه غذایی خود را آغاز می کنید، استفاده از یک ترازو دیجیتال غذا تضمین می کند که کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید مصرف نمی کنید. اگر میزان غذای مصرفی خود را در یک برنامه ثبت می‌کنید، وزن کردن بخش‌های غذا به شما امکان می‌دهد کالری دریافتی خود را به دقت پیگیری کنید .
 
 
چگونه ترازوی دیجیتال را انتخاب کنم؟
مطمئن شوید که یک ترازو با ظرفیت کافی برای وزن کردن اقلام خود انتخاب کنید. بخش دوم تعیین میزان تغییر وزنی است که می خواهید نمایش دهید، که به عنوان خوانایی ترازو نیز شناخته می شود.


چرا هنگام استفاده  ترازوی دیجیتال نباید از کاسه جدا شود؟
ویژگی زار ترازو را به صفر می رساند و به طور خودکار وزن کاسه یا بشقاب را از اندازه گیری شما کم می کند. این به کاربر اجازه می دهد تا وزن دقیق قسمت خود را بدون نگرانی در  مشاهده کند. همین ویژگی تارا هنگام اندازه گیری مواد در حین پخت یا پخت و پز مفید است.

آیا برای پخت نان به ترازو نیاز دارید؟
آیا واقعاً برای پخت نان به ترازو نیاز دارم؟ ... درست است که می توانید از پیمانه های اندازه گیری استفاده کنید ، اما اگر می خواهید پخت خود را به سطح جرفه ای ببرید، باید از ترازو استفاده کنید. متوجه خواهید شد که هر بار اگر مواد تشکیل دهنده خود را اندازه گیری کنید، غذای خوشمزه  تری دریافت خواهید کرد.

آیا ترازو غذا کالری را نشان می دهد؟
استفاده از ترازو آشپزخانه به شما می آموزد که یک وعده غذایی واقعی چقدر کالری دارد . علاوه بر این، یک ترازو غذا وزن دقیقی از آنچه در بشقاب شما است به شما می دهد، بنابراین می توانید به راحتی کالری، کربوهیدرات و/یا پروتئین ها را محاسبه کنید. کنترل کردن وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها به شما کمک می‌کند به اهداف سلامتی و تناسب اندام خود برسید.

فایده ترازو غذا چیست؟
مقیاس غذا به شما کمک می کند تا با محاسبه میزان پروتئین در وعده های غذایی، میزان پروتئین دریافتی خود را کنترل کنید . حتی اگر گیاه خوار نیستید، ممکن است کودکی داشته باشید که گوشت زیاد نمی خورد و بخواهید برای مثال، آهن بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت کند.
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.