بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

آیا ظروف سرامیکی برای نگهداری غذا خوب است؟

آیا ظروف سرامیکی برای نگهداری غذا خوب است؟
بسیاری از صاحبان خانه ها ظاهر و دوام ظروف نگهداری مواد غذایی سرامیکی را دوست دارند، اگر نگران نگهداری غذای خود در سرامیک هستید یا نمی‌دانید که آیا سرامیک ارزش این مشکل و هزینه را دارد، در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد:
 
ظرف نگهدارنده سرامیکی
سرامیک برای نگهداری مواد غذایی خوب است زیرا اکثر محصولات سرامیکی مدرن با لعاب بدون سرب ساخته می شوند و در دمایی پخته می شوند که خطر مسمومیت با سرب را به حداقل می رساند. علاوه بر این، سرامیک غذا را برای مدت طولانی تری نسبت به سایر ظروف نگهداری مواد غذایی تازه نگه می دارد.

در ادامه این مقاله نحوه تشخیص اینکه آیا سرامیک از نظر شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی ایمن است، مزایا و معایب استفاده از ظروف نگهداری مواد غذایی سرامیکی و بهترین مواد غذایی برای نگهداری در ظروف سرامیکی توضیح داده شده است. 

چگونه بفهمیم سرامیک از نظر شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی بی خطر است یا خیر؟
اکثر ظروف سرامیکی برای نگهداری مواد غذایی کاملا ایمن هستند. با این حال، سازمان غذا و دارو به طور منظم ظروف غذای سرامیکی را به صورت تصادفی آزمایش می کند تا وجود سرب را در اقلامی مانند ظروف غذاخوری بررسی کند. این آزمایش به دلیل یافته های مثبت سرب و کادمیوم از لعاب مورد استفاده در ساخت برخی ظروف سرامیکی است.

سرامیک ها معمولاً قبل از ورود به کوره برای پخت لعاب می شوند و گاهی اوقات این لعاب ها حاوی سرب هستند. اگر این مورد به اندازه کافی طولانی و در دمای کافی گرم پخته شود، احتمالاً برای نگهداری غذا بی خطر است. با این حال، اگر هنوز آثاری از سرب در لعاب وجود داشته باشد، می تواند به مواد غذایی نفوذ کند و باعث مسمومیت با سرب شود.
احتمال اینکه ظرف غذای سرامیکی شما دارای سرب کافی برای ایجاد مشکلات سلامتی باشد بسیار کم است. طبق مطالعه‌ای که در سال 1979 انجام شد، بیشتر اقلام سرامیکی کمتر از استاندارد FDA یعنی 7 میلی‌گرم در لیتر در استخراج‌کننده بودند و 60 درصد اقلام خانگی خانگی فراتر از استانداردهای FDA بودند.
از آن زمان، استانداردهای ظروف غذای سرامیکی سخت‌تر شده است، بنابراین سرامیک برای استفاده در مواد غذایی ایمن‌تر شده است و اکثر لعاب‌ها اکنون بدون سرب هستند.
شما باید بیشتر مراقب سرامیک های عتیقه یا دست ساز باشید، زیرا ممکن است با استفاده از لعاب قدیمی ساخته شده باشند یا در کوره های قدیمی حاوی آثار سرب پخته شده باشند. 
همیشه برچسب روی هر ظروف سفالی را که می‌خرید بررسی کنید، زیرا برخی برای نگهداری مواد غذایی ساخته نشده‌اند و برچسب‌هایی دارند که به مصرف‌کنندگان هشدار می‌دهند که برای غذا یا نوشیدنی ایمن نیستند.
 
 
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ظروف سرامیکی شما برای نگهداری مواد غذایی ایمن هستند ، می‌توانید یک کیت آزمایش سرب خانگی برای ارزیابی خطرات ناشی از هر محصول انتخاب کنید. می‌توانید یک کیت تست سرب را در اکثر فروشگاه‌های آنلاین خریداری کنید، مانند کیت تست رنگ سرب Webetop.
با این محصول در 30 ثانیه نتیجه می گیرید و برای استفاده روی سرامیک طراحی شده است.
مزایا و معایب سرامیک برای نگهداری مواد غذایی
بیایید تمام مزایا و معایب نگهداری مواد غذایی خود را در سرامیک در مقایسه با سایر مواد مانند پلاستیک بررسی کنیم.


ظرف سرامیکی خوب است ؟

مزایای ظروف غذای سرامیکی


اگر قصد سرمایه گذاری در ظروف سرامیکی را دارید، در اینجا چند مزیت وجود دارد که از آنها لذت خواهید برد:
ظروف سرامیکی می توانند یک عمر دوام بیاورند
تا زمانی که آن را رها نکنید، ظرف سرامیکی شما می تواند از شما دوام بیاورد. 
سایر مواد نگهداری مواد غذایی، مانند پلاستیک یا لاستیک، با گذشت زمان شکننده می‌شوند یا با شست‌وشو خراب میشوند. اما سرامیک نه! 
می توانید بارها و بارها از ظروف سرامیکی خود استفاده کنید و بدون تغییر رنگ و بدون از دست دادن شکل آنها را به طور مداوم بشویید.

سرامیک غذا را تازه تر نگه می دارد

این یک مزیت عالی است، به خصوص برای غذاهایی که برای مدت طولانی تری نگه می داریم، مانند محصولات خشک. 
درپوش‌های محفوظ از هوا و پروانه‌های انباری یا سایر آفات جلوگیری می‌کنند و سرامیک از رسیدن نور به غذای داخل جلوگیری می‌کند. رطوبت، گرما و نور همگی می توانند طعم غذا، به خصوص قهوه را تغییر دهند. بنابراین، اگر می‌خواهید طعم دانه‌های قهوه خود را حفظ کنید، سرامیک بهترین راه حل است.

سرامیک برای محیط زیست مفید است
سرامیک نسبت به سایر گزینه های نگهداری مواد غذایی برای محیط زیست بسیار بهتر است. پلاستیک برای محیط زیست مضر است زیرا بسیاری از انواع ظروف پلاستیکی غذا فقط یک بار مصرف هستند. 

حتی ظروف پلاستیکی که برای نگهداری طولانی‌تر طراحی شده‌اند،  به اندازه ظروف سرامیکی دوام نمی‌آورند و نیاز به تعویض دارند. 

ظروف سرامیکی زیبا هستند
ظروف سرامیکی زیباتر از سایر ظروف نگهداری هستند. سرامیک نه تنها مفید است، بلکه زیباست! ظروف سرامیکی اغلب با طرح‌های گل‌های زیبا عرضه می‌شوند، اما ظروف تک رنگ نیز زیبا هستند.
سرامیک اغلب بهتر از سایر ظروف ذخیره سازی به نظر می رسد ، بنابراین اگر نیاز به استفاده از فضای پیشخوان برای ذخیره سازی دارید، سرامیک احتمالا بهترین گزینه برای شما خواهد بود.
سرامیک قابل استفاده در مایکروویو، فر، یخچال، فریزر و ماشین ظرفشویی است
 
 
سرامیک بادوام است ، بنابراین می تواند تقریباً در هر محیطی زنده بماند، حتی در فر در دمای گرم یا در فریزر در سرمای سرد. همچنین می توانید برای تمیز کردن راحت تر آن را داخل ماشین ظرفشویی بیندازید.
یک ظرف غذای سرامیکی به احتمال زیاد در هر شرایطی که برای نگهداری آن نیاز داشته باشید زنده می ماند! 
سرامیک طعم، رنگ و بو غذا را جذب نمی کند
اگر تا به حال ماکارونی را با سس در یک ظرف پلاستیکی ذخیره کرده باشید، بدون توجه به اینکه چند بار آن را بشویید،  که با دیدن آن رنگ نارنجی در پلاستیک آزاردهنده است. 
پلاستیک مستعد لکه شدن است و حتی می تواند طعم و بو را جذب کند که در مورد سرامیک صدق نمی کند. 
سرامیک به راحتی تمیز می شود

به دلیل مقاومت در برابر لکه، تمیز نگه داشتن ظروف غذای سرامیکی آسان است ، حتی اگر آشفته ترین غذاها را در آنها ذخیره کنید. 
یک شستشوی ساده با استفاده از مواد شوینده ماشین ظرفشویی و یک اسفنج تمام آن چیزی است که برای تمیز کردن سرامیک لازم است. همانطور که قبلا ذکر شد، حتی می توانید آن را داخل ماشین ظرفشویی بیندازید و نگران آسیب دیدن آن نباشید.

معایب ظروف غذای سرامیکی
هیچ محصولی کامل نیست و ظروف نگهداری مواد غذایی سرامیکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در اینجا برخی از معایب نگهداری مواد غذایی در سرامیک وجود دارد که باید در نظر بگیرید: 
  • سرامیک در ابتدا گران تر است. شما می توانید ظروف سرامیکی نسبتاً ارزانی پیدا کنید، اما اگر سرامیک را با ظروف پلاستیکی ارزان قیمت مقایسه کنید، سرامیک گزینه گران تری خواهد بود. 
  • سنگین است! اگر زیاد جابجا می‌شوید یا مرتب آشپزخانه خود را مرتب می‌کنید، وزن برخی ظروف سرامیکی برای نگهداری غذا ممکن است شما را آزار دهد. 
  • شکننده است. سرامیک نیاز به جابجایی ایمن دارد، بنابراین اگر زیاد در اطراف جابجا می‌شوید یا با کودکانی زندگی می‌کنید که مستعد افتادن وسایل هستند، ممکن است برای شما بهترین نباشد. 
  • بیشتر ظروف سرامیکی برای نگهداری مواد غذایی ایمن هستند، اما همه سرامیک ها اینطور نیستند. در مورد ظروف سرامیکی خانگی یا قدیمی باید بیشتر مراقب باشید. 
امیدوارم وقتی تصمیم می گیرید چه نوع ظروف نگهداری مواد غذایی برای شما مناسب است، این مزایا و معایب را در نظر داشته باشید.
بهترین مواد غذایی برای نگهداری در ظروف سرامیکی
برخی از غذاها در ظروف نگهداری سرامیکی بهتر از بقیه عمل می کنند. ظروف سرامیکی برای نگهداری اجناس خشک مناسب هستند زیرا در آن قفل می شوند و طعم و عطر را حفظ می کنند. 

اینها بهترین مواد غذایی برای نگهداری در انبار مواد غذایی سرامیکی هستند: 
  • قهوه
  • آجیل
  • جو دوسر
  • قند
  • ارد 
  • چای برگ شل 
  • برنج 
  • ادویه جات ترشی جات ، از جمله نمک و فلفل
ظروف سرامیکی با درب ضد هوا برای غذاهایی که می خواهید برای مدت طولانی تری تازه نگه دارید یا اقلامی که ممکن است خشک شوند یا کهنه شوند، مانند بیسکویت ها و کراکرها ایده آل هستند. 

همچنین می توانید سایر مواد غذایی را در ظروف سرامیکی نگهداری کنید، اما این موارد بهترین کارایی را دارند.

نتیجه 

به طور کلی، بیشتر ظروف سرامیکی برای نگهداری مواد غذایی از نظر شیمیایی ایمن هستند . ظروف سرامیکی نگهداری مواد غذایی می توانند کالاهای شما را تازه تر نگه دارند و آشپزخانه شما را مرتب تر کنند. 
اما ممکن است تصمیم بگیرید که شکنندگی سرامیک، یا خطر کوچکی که سرامیک بدون سرب نیست، ارزش این مشکل را ندارد.

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.