بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

چرا مردان طاس می شوند ؟

چرا مردان طاس می شوند ؟
 آلوپسی آندروژنیک (AGA) یا طاسی الگوی مردانه ، شایع ترین نوع اختلال پیشرونده ریزش مو در مردان است.

نیمی از مردان جهان تا سن 50 سالگی دچار ریزش مو می شوند. حدود 70 درصد از مردان با افزایش سن موهای خود را از دست می دهند. و 25 درصد از مردان طاس اولین علائم ریزش مو را قبل از 21 سالگی مشاهده می کنند.
پیشرفت های اخیر امید زیادی را در درمان و جلوگیری از انواع مختلف طاسی ایجاد کرده است  . به عنوان مثال ، محققان می توانند فولیکول های مو را در آزمایشگاه رشد دهند. برخی حتی در حال مطالعه درمان های جدید سرطان هستند که به جای ریزش موها باعث رشد آنها می شود. 


اما اگر به فکر این هستید که منتظر این آزمایشات باشید تا در آینده نزدیک نتایج نهایی را به نتیجه برسانید ، هنوز راه زیادی برای پیشرفت  در این  زمینه وجود دارد .

طاسی چگونه اتفاق می افتد

شما ژن های طاسی را به ارث می برید. بروز و توسعه آلوپسی آندروژنتیک به تعامل عوامل غدد درون ریز و استعداد ژنتیکی شما بستگی دارد  بنابراین اگر پدر یا عموی شما طاس هستند ، به احتمال زیاد نمی توانید از سرنوشت مشابه فرار کنید.
شما به سن بلوغ می رسید و آندروژن (هورمون های جنسی) تولید می کنید. اگر مستعد ژنتیکی هستید ، این ژن ها با ژن های شما در ارتباط هستند تا فولیکول های مو را کوچک کنند. سپس موهای معمولی شما می ریزد. موهای ریز و بدون رنگدانه جایگزین آن می شود (به ندرت قابل مشاهده است). این فرایند در سر شما تا زمانی که روند خود را طی کند رخ می دهد. سرانجام ، فولیکول ها خاموش می شوند و حتی تولید فاز را متوقف می کنند. 

الگوی طاسی
طاسی مردانه از شقیقه ها ، جلوی پوست سر و تاج سر شروع می شود. در طول ماه ها یا سالها ، نواحی طاس سر به هم می رسند و به هم می پیوندند. نتیجه شکل "تاج لورن" آشنا است.

چرا موهای زیر گوش شما نمی ریزد؟ 
آیا تا به حال توجه کرده اید که مردانی که طاس هستند هنوز تارهای مو زیر گوش خود دارند؟ به دلایلی ، این قسمت از موها از نظر ژنتیکی برنامه ریزی شده است که نمی ریزد.

درمان های فعلی برای طاسی چیست؟

درمان های دارویی ، جراحی و زیبایی برای طاسی وجود دارد. 
ماینوکسیدیل موضعی (Rogaine) و فیناستراید (Propecia) تنها داروهای مورد تأیید FDA برای درمان طاسی الگو هستند. 

ماینوکسیدیل یک گشاد کننده عروق است که برای درمان فشار خون بالا نیز استفاده می شود. هنگامی که برای درمان ریزش مو استفاده می شود ، عروق خونی را گسترده می کند و جریان خون بیشتری را در فولیکول های مو فراهم می کند. این محصول مستقیماً روی پوست سر اعمال می شود.



فیناسترایدهای خوراکی (FNS) ترکیبات مصنوعی هستند که مانع تبدیل تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (DHT) می شوند. اینها رایج ترین روش های درمانی برای طاسی الگوی مردانه و آلوپسی عمومی است.

اما ، به خاطر داشته باشید و پزشک شما باید عوارض جانبی مرتبط با فیناستراید را با شما در میان بگذارد ، عوارضی  مانند:
  • افزایش وزن.
  • خارش پوست.
  • گیجی.
  • کمردرد.
  • درد شکم.
  • اسهال
  • کاهش مایع منی.
  • درد بیضه.
یکی  از مطالعات اخیر  همچنین اثربخشی احتمالی درمان های حاوی کوئرستین را نشان می دهد - جزء موجود در عصاره Houttuynia cordata. این یکی از شاخص های مهم در بقای فولیکول مو و سلول است.
یک  مطالعه جدید در سال 2020  همچنین نشان می دهد که سم بوتولینوم نوع A (BTA) ممکن است نویدبخش موثر در درمان AGA باشد. این مطالعه شده است و نشان داده شده است که یک استراتژی درمانی ایمن و موثر برای درمان AGA بدون عوارض جانبی است. 

معتبرترین و موثرترین درمانها توسط پزشکان یا تحت نظر پزشک در محیط مراقبت های بهداشتی ارائه می شود ، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا این داروها برای شما مناسب هستند یا خیر.

سایر درمان های ریزش مو
اینها رایج ترین راه حل ها برای طاسی هستند که مستقیماً با تغییر ظاهری یا ظاهری شما سروکار دارند:
  • کاشت مو.  بیهوشی در طول این جراحی انجام می شود که در آن فولیکول های مو سالم از قسمت خاصی از بدن به نام محل اهدا کننده به قسمت های طاسی منتقل می شود. این فرایند جراحی است ، قبل از دائمی شدن نتایج ، مراحل زیادی طول می کشد ، زیرا ریزش مو هنوز چندین بار قبل از رشد دائمی پوست روی مو اتفاق می افتد. و زمان بهبود می تواند گسترده باشد. این نیز گران است ، اما نتایج را می توان به سرعت انجام داد. 

  • کلاه گیس  اینها یک راه حل موقتی هستند اما هزینه کمتری دارند و همه کاره هستند. کلاه گیس های مصنوعی در مقایسه با کلاه گیس های موی انسان به طور کلی ارزان تر هستند. کلاه گیس موی انسان طبیعی تر به نظر می رسد و حالت دادن و نگهداری آن آسان تر است زیرا پلیمرها ساختار را طولانی تر و بهتر در زیر الیاف طبیعی نگه می دارند. 
 
  • کلاه.  بسیاری از مردان تمایل دارند از کلاه به عنوان راحت ترین ، همه کاره و کم هزینه ترین روش برای مدیریت ریزش مو بدون عوارض جانبی استفاده کنند. 

الگوی طاسی و بیماری مردان
طاسی بر تاج سر (راس) با  افزایش خطر بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است ، بنابراین در مورد ارتباط بین این دو با پزشک خود مشورت کنید.
همچنین مطالعات زیادی انجام شده است که آیا طاسی با خطر بالای سرطان پروستات ارتباط دارد یا خیر. با این حال ،   مطالعات اخیر نشان  می دهد که طاسی یک نشانگر زیستی ثابت برای خطر یا پیشرفت سرطان پروستات نیست.

چیزهایی که تا الان کار می کنند
هنوز تحقیقات در مورد پیشگیری و درمان در حال انجام است ، بنابراین امید به آینده وجود دارد.
"به جای هدر دادن پول خود برای محصولاتی که ادعا می کنند اما کار نمی کنند ، تلاش خود را بر روی یافتن یک سبک جدید مناسب خود متمرکز کنید - با موهای کمتر. بهترین استراتژی این است که ریزش موهای خود را بپذیرید.


در حالی که  پیشرفت های دارویی و آرایشی می تواند به شما در رفع نگرانی های ظاهری شما کمک کند ، اما هر کدام دارای موارد مثبت و منفی خاص خود هستند. همیشه قبل از در نظر گرفتن هرگونه درمانی با پزشک خود مشورت کنید. پست های دیگر کژال مارکت را هم ببینید .

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.