بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

گذشته و آینده عود معطر

گذشته و آینده عود معطر
تاریخچه :
حتما شما هم یک بار در طول زندگی خود ، آگاهانه یا ناآگاهانه با عود معطر در اندازه ها و اشکال مختلف آن روبرو شده اید .امروزه می بینیم که از آنها در بسیاری از معابد ، هنگام مراسم مذهبی یا برخی از باشگاه های مراقبه و یوگا استفاده می شود. بعضی از شما حتما آنها را در خانه دوست خود بوییده اید و کنجکاو شده اید که این چوب ها دقیقاً از چه چیزی ساخته شده اند و چرا بوی آنها چقدر خوب است؟  نگران نباشید این پست دقیقاً همان چیزی است که شما بدنبال آن بودید! این پست به شما کمک می کند تا ریشه و تکامل عود را فهمیده و با رایج ترین انواع و اقسام آنها آشنا شوید. چرا عود خوشبو کننده ؟ عود دارای یک تاریخچه باستان است ، کلمه "عود" از کلمه لاتین ، incendere ، به معنای "سوزاندن" گرفته شده است . عود از آن دسته از محصولاتی است که می سوزد و بوی معطر تولید می کند. مواد تشکیل دهنده این محصولات به عنوان مثال ، چوب صندل ، رزین ، صمغ ، عصاره گل و غیره از دوران باستان به طور طبیعی در دسترس هستند ،  این مواد به دست آمده به طور طبیعی برای تولید عود سوخته می شدند. با این حال ، اکنون بر روی آنها کار شده است ، به اشکال مختلف تغییر شکل  داده شده و روکش شده اند تا جلوه بیشتری داشته باشند.  ، ما معتقدیم که عود  در ابتدا درست مثل آتش به طور تصادفی کشف شده است. زنان و مردان اولیه از گیاهان و سایر مواد بدست آمده برای تهیه  آتش استفاده می کردند. در طی یك چنین فعالیت هایی ، آنها دریافتند كه گیاهان مختلف هنگام سوختن بوی دیگری دارند. سپس آموزش از نسلی به نسل دیگر منتقل شد و به زودی به بخشی اساسی از زندگی کنونی ما تبدیل شد. با شروع رونق تمدن ، تجارت عود و تولید کنندگان عود نیز پیشرفت کردند. برداشت محصولات عود با سرعت کامل آغاز شد. قیمت مواد اولیه بر اساس کیفیت و محل تولید آنها تعیین شد. کشورهایی مانند هند در آسیا ، مصر در آفریقا ، یونان و روم در اروپا هسته این حلقه تجارت عود را تشکیل دادند و در نهایت سایر کشورهای باقیمانده را تحت پوشش قرار دادند. با گذشت سالها ، تجارت عود بین کشورها از طریق مسیرهای مختلف (و مالیات) همچنان رونق می یابد.
 
عود معطر

شکل عود معطر :
عود بر اساس کشور مبدا و فرهنگ های مختلف شکل ، اندازه و عطرهای مختلفی دارد. در مورد آماده سازی نیز همین مورد وجود دارد و  این امر از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و یک هدف کاملا متفاوت  براساس باورها و تجربیات است. عود به طور عمده به دو شکل موجود است: ساخته شده توسط انسان و در حالت خام اصلی. عودها و مخروط ها رایج ترین نسخه های عود ساخته شده توسط انسان و به دنبال آن روغنهای اساسی ، شمع ها و ادویه های معطر هستند. قدیمی ترین و ساده ترین شکل حالت اولیه اصلی است که عمدتا برای عود استفاده می شود. برای این پست، ما بحث خود را فقط به انواع معمول عود ، یعنی چوب عود محدود می کنیم. مواد اصلی چوب عود شامل مواد معطر و منبع سوختن است. همانطور که در بالا ذکر شد ، مواد معطر شامل رزین ، صمغ ، ریشه ، عصاره گل و چوب است. با این وجود ، منبع سوختن ممکن است بر اساس جغرافیا ، در دسترس بودن محصول و قیمت مناسب متفاوت باشد. پیش از این از تراشه های چوب معطر به عنوان منبع سوختن استفاده می شد ، اما با توجه به اینکه قیمت آنها در بازار کنونی گران است ، با روغنهای اساسی جایگزین می شوند. چوب عود ، به شکل چوب ، توسط مناطق جنوب شرقی آسیا به جهان معرفی شد ، آنها آن را "Joss-Stick" صدا می زنند. این ماده عمدتا برای اهداف معنوی و دارویی استفاده می شد. با این حال ، در اواخر دهه 1600 ، توده های عمومی مردم از عودهای معطر استفاده کردند. چوب ها اکنون یک مکان معمول در معابد ، زیارتگاه ها یا هر گونه مراسم مذهبی است. دو نوع عود در بازار یافت می شود: یکی با چوب و دیگری بدون آن . نوع با چوب به طور عمده در هند و بسیاری دیگر از مناطق جنوب شرقی آسیا مصرف می شود. چوب های عود ساخته شده و پوشانده شده  با پودرهای عود و روغنهای معطر هستند. محصول نهایی یک چوب برهنه در پایین دارد ، در حالی که لایه فوقانی در مخلوط عود پوشانده شده است. بعضی از افراد دود همراه با عود را هنگام سوختن دوست ندارند ، برای آنها عودهایی که دارای چوب صندل است به عنوان یک گزینه جایگزین عمل می کند. عود بدون چوب تا حد زیادی در ژاپن و تبت مصرف می شود. این نوع از عود به سادگی با خمیر عود به شکل چوب نورد شده و خشک می شوند.

عود  مخروطی خوشبوکننده

شکل  دیگر عود  مخروطی  است. مخروط ها منشا خود را در ژاپن یافتند که بعداً در سایر مناطق آسیا پذیرفته شد. این شکل از عود بخاطر شکل مخروطی شکل خود نامگذاری می شود. نسبتاً جدیدترین نسخه مخروط ها شامل مخروط های برگشت جریان است. این نوع مخروط ها در پایین سوراخی دارند که تا مرکز عبور می کند. ستون عود از طریق این سوراخ مرکزی به سمت پایین حرکت می کند. انواع سیم پیچ بیشتر در معابد جنوب شرقی آسیا یافت می شود.

موارد استفاده :
 عودها امروزه تقویت کننده آرامش و  مقابله  کننده با فشار های روحی و روانی هستند. آنها در حال حاضر به طور گسترده ای در طول جلسات مراقبه و یوگا در سراسر جهان استفاده می شود. آنها همچنین به عنوان یک الزام در طول  اوقات فراغت مانند نوشیدن چای عصرانه و خواندن استفاده می شوند. آنها با از بین بردن بوهای بد ، زندگی مدرن ما را با عطر و بوی جدیدی آشنا کرده اند. شركت Hem در سطح جهان به عنوان یکی از تولید كنندگان معروف عود  شناخته می شود كه وسیعترین طعم رایحه های ابتكاری را به بیش از 72 كشور در سراسر جهان تولید و صادر می كند. چوب های عود Hem دست ساز هستند و رایحه ای معطر را پخش می کنند که ماندگاری بیشتری دارد و شما را با خلوص خود مسحور می کند. همچنین این شرکت  در مخروط های عود و مخروط های برگشت جریان و مشعل های چوب عود و نگهدارنده های چوب عود تخصص دارد.

حال که با عود ، تاریخچه و نحوه مصرف آنرا شناختید بد نیست    به خوشبو ترین عودهای دست ساز و هندی در ایران(1399) نگاهی به بیاندازید .

حالا از کجا عود بخرم ؟ شما می توانید انواع عودهای هندی ، عود دست ساز را کژال مارکت تهه کنید .
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.