بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

راهنمای خرید هدفون - بهترین مارک هدفون

راهنمای خرید هدفون - بهترین مارک هدفون


 قبل از خواندن راهنمای خرید هدفون بهتر است  بدانید که خرید بهترین مارک هدفون نیز مانند خرید دیگر وسیله های دیجیتالی خیلی وابسته به کاربردی است که شما از آن انتظار دارید پس ابتدا کاربرد  اصلی مدنظر خود را در ذهن مرور کنید آیا این یک هدفون ورزشی است آیا این هدفون برای بازی و گیمینگ انتخاب خواهد شد ، می خواهم بهترین هدفون برای گوش دادن به موسیقی را داشته باشم یا اصلا همه این کاربردها ؟ پس با کژال مارکت همراه باشید با راهنمای خرید بهترین هدفون اختصاصی برای شما !

هدفون ها فراتر از نوع صدا ، انواع مختلفی دارند که ممکن است  ویژگی های مشترک و مفیدی مانند حذف نویز  (ANC) ، اتصال بلوتوث و انواع حسگرهای داخلی را ارائه دهند. لازم به ذکر است که  از نظر نحوه صدا و احساس آن  واریانس زیادی وجود دارد. فقط با کمی تلاش می توانید مجموعه ای از هدفون را پیدا کنید که سال ها دوستشان داشته باشید . برای کمک به شما در جستجوی خود ، صرفنظر از  این که آیا شما دنبال  هدفون بی سیم  یا با سیم می گردید  ، در اینجا چند سبک اصلی طراحی است که باید قبل از خرید  آنرا در نظر بگیرید.

1- هدفون های روی گوشی  : (over-ear)

هدفون های روی گوشی ، صدای معرکه ای را برای شما به ارمغان می آورد این هدفون ها گزینه های محبوبی برای گوش دادن موسیقی در خانه ، استفاده در دفتر و یا در سفر هستند .این هدفون ها با داشتن پدهای بزرگ از شنیدن صدای اطراف جلوگیری می نمایند. مدل های پشت بسته با فراهم کردن پوشش خوبی در گوش ،  باعث کاهش بیشتر سر و صدای مزاحم اطراف شما می شوند - پس در هنگام خرید این مدل از هدفون مراقب درز صدای هدفون شما برای دیگران و هم شنیدن صدای مزاحم اطراف شما باشید .

مزایا: باس قوی ، صدای گسترده  ، جزئیات و پویایی زیاد صدا . 
اشکالات: بزرگ و حجیم بودن ، مناسب برای سبک زندگی فعال نیست.
 
2- هدفون  on-ear


 
 این نوع از هدفون ها بسیار کوچکتر و قابل مدیریت تر از انواع over-ear  است اما در عین حال صدای همانند از صدای بسیار با کیفیتی برخودارند  . این نوع از هدفون ها اگر درست بر روی گوش قرار گیرد قابلیت مناسبی در حذف نویز دارند .
مزایا : : باس قوی ، صدای گسترده  ، جزئیات و پویایی زیاد صدا
معایب : سختی در فیت شدن با هر نوع گوش ، گرمای نسبتا زیاد

پیشنهاد کژال مارکت :

هدفون تسکو مدل TH 5340




هدفون تسکو مدل TH 5336



هدفون تسکو مدل TH 5334





3- هدفون های داخل گوش (in-ear)  :


این هدفون ها که گاهی اوقات به نام in-ear monitor نیز شناخته می شوند ، در داخل گوش و در بر روی کانال گوش قرار می گیرند. بیشتر هدفون های داخلی گوش ، جداسازی عالی صدای نویز بسیار خوبی را ارائه می دهند ، اما برای به دست آوردن بهترین کیفیت صدا ، گوشواره آن باید درست و مناسب انتخاب شده باشد. از نظر فنی ، مهمترین ویژگی  این هدفون ها قابلیت حمل بالای آنها است  . استفاده از هدفون های داخلی گوش برای کاربردهای روزمره ، رفت و آمد و ورزش ،بسیار محبوب است. 
مزایا: در جیب جا میشود ، مناسب برای کاربران فعال( فعالیت بالای روزانه ) ، ایزوله کردن صدای خارج از هدفون 
. اشکالات: برای بعضی از افراد به دلیل قرار گیری آن روی کانال گوش ناراحت کننده است ، اگر به درستی متناسب گوش شما نباشد امکان به بیرون افتادن آن وجود دارد .

4 - ایرپاد :
 


ایرپاد ها درست داخل گوش قرار می گیرند و صدا را درون کانال گوش پخش می کنند .انها از ارزانترین گزینه های پیش رو هدفون هستند و اغلب با پخش کننده های قایل حمل ارائه می شوند (توسط پروازهای هواپیمایی برای مشاهده فیلم یا موسیقی در طول پرواز ).هدفونهای بی سیم واقعی فقط از دو هدفون کوچک با سیم کشی صفر تشکیل شده اند. آنها تقریباً همیشه با مقدار شارژ کمی همراه هستند تا به شما کمک کنند تا در مواقعی که دسترسی به شارژ و برق ندارید همچنان از آن ها استفاده کنید .

مزایا: ارزان ، راحت. مناسب برای مسافرت و ورزش

اشکالات: جداسازی سر و صدای مزاحم  ، کیفیت پایین صدا.


پیشنهاد کژال مارکت : 

هدفون بی سیم تسکو مدل TH 5355




هدفون بی سیم تسکو مدل TH 5360



دلایل متعددی وجود دارد که تولید کنندگان اکنون روی هدفون های بی سیم متمرکز شده اند ، از جمله این دلایل می توان نوآوری های جدید در فن آوری های بی سیم مانند باتری های ماندگارتر و وجود اتصال بی سیم قوی  به دستگاه شما را نام برد .از همه مهمتر وجود  مزاحمتی است که  هدفون های با سیم در فعالیت های روزانه یا فعالیت های ورزشی بوجود می آورد به  همین دلیل است که اکثر خریداران عاشق راحتی هدفون های بی سیم هستند و از آنجا که بسیاری از مدل ها نیز در صورت لزوم به آن وصل می شوند ، دلیل خوبی برای تولید بیشتر این نوع از هدفون ها وجود دارد .

پیشنهاد کژال مارکت :

هدفون بی سیم تسکو مدل TH 5338




هدست بلوتوث تسکو مدل TH 5335



هدفون تسکو مدل TH 5315


در کنار اتصال بی سیم ، بسیاری از هدفون های جدید نیز اکنون با ویژگی حذف نویز و  سر و صدا (ANC) همراه هستند. این نوع هدفون که توسط Bose در دهه 70 پیشگام شد ،با باز تولید صدا ، در واقع برخی از  فرکانس های محیط را از بین می برد. استفاده از این هدفون در میان خدمه پرواز و صنعت حمل و نقل عمومی بسیار محبوب است. گزینه های لغو فعال سر و صدا امروزه در اکثر مدل های هدفون یافت می شود 
به خاطر داشته باشید که هدفون های ANC معمولاً سنگین تر ، حجیم تر و گران تر هستند. علاوه بر این ، در همه مدل های هدفون لغو نویز به طور مساوی ایجاد نمی شود ، بنابراین بد نیست نگاهی به لیست هدفون های موجود در کژال مارکت بیاندازید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید .

خرید آنلاین هدفون یا خرید از مغازه :

اگر از طرفداران خرید اینترنتی هدفون هستید پس حتما برای خرید هدفون به وبسایت های معتبر مراجعه کنید و  تجربه استفاده کنندگان و نقد و نظرهایی که در مورد انواع مارک ها و مدل های هدفون داده اند را مطالعه کنید اما درعین حال مواظب نقدهای تقلبی نیز باشید چون ممکن است برای فریب شما ایجاد شده باشند .اما اگر تمایل به خرید از مغازه دارید بد نیست به مغازه هایی در شهرتان مراجعه کنید که اجازه تست صدای هدفون ها را به شما می دهند. بنابراین شما می توانید صدای باس هدفون ،جزئیات و دقت صدا ، راحتی  و میزان نویز آنرا تست کنید .

ویژگی های کلیدی هدفون ها :


بلوتوث :
 این ویژگی ، تکنولوژی اصلی ارتباط بی سیم اکثر هدفون (و در بسیاری از فناوریهای دیگر) های امروزی است. در حالی که از بین بردن اتصالات سیمی همیشه باعث از بین رفتن کیفیت صدا می شود ، بلوتوث تا جایی پیش رفته است که کدک های بی سیم مانند aptX HD و Apple AAC کیفیت نسبتاً چشمگیری را ارائه می دهند. هدفون هایی که با بلوتوث کار می کنند انواع مختلفی دارند و اکثر نمونه های ذکر شده در این مقاله از این تکنولوژی نیز بهره می برند .
ایزولاسیون غیرفعال سر و صدا: این ویژگی به توانایی  هر دو جفت هدفون برای جلوگیری از قطع صدای منفعل ، یا اطراف گوش اشاره دارد. 

میکروفون داخلی یا کنترلر :  
یک ویژگی مشترک مخصوصاً در هدفون های داخل در گوش است که  تقریباً همیشه نیز در هدفون های بی سیم وجود دارد و به کاربران این امکان را می دهد که بدون برداشتن هدفون از به تماس های تلفنی پاسخ دهند. کنترلرهای تک دکمه ای (برای اندروید) و کنترلرهای سه دکمه( برای( iOS  وجود دارند. Remote های یک دکمه معمولاً برای اجرای توابع مختلف به ترکیبی از چندین دکمه نیاز دارند و معمولاً کنترل میزان صدا را به تلفن یا دستگاه پخش کننده شما منتقل می کنند درحالیکه ریموت های سه دکمه ای به سادگی دکمه های بالا و پایین صدا را  اضافه می کنند.

سنسورها :
برخی از هدفون ها مانند اکثر هدفون های کاملاً بی سیم و ایرباد ها ،  انواع حسگرهای داخلی را به کار می گیرند. در این هدفون ها سنسورهایی از شتاب سنج و ژیروسکوپ گرفته ، که می تواند حرکات شما را برای اهداف ورزشی ردیابی کند (یا به طور خودکار موسیقی را هنگام حذف یکی از هدفون ها ، مانند اپل ایرپودها موقتا قطع کند ) تا سنسورهای بیومتریکی ضربان قلب و سنسورهای لمسی نوری ( که برای کنترل پخش موسیقی و تماسهای تلفنی ) استفاده می شود .

دستیار صوتی :
 
برخی از هدفون از دستیاران دیجیتالی - مانند Siri ، Alexa ،     Google Voice یا Bixby - داخلی برخوردار هستند. می توانید آنها را فعال کرده و از طریق میکروفون با آنها صحبت کنید تا طبق تلفن هوشمند یا بلندگو هوشمند ، اطلاعاتی را کسب کنید.
 
 تقویت صدا :  
برخی از هدفون ها شامل فناوری تقویت صدا هستند که می تواند برای افزایش فرکانس های خاص - مانند صدای مکالمه شما  یا همزمان با کاهش فرکانس های خاص (مانند صدای ترافیک بیرون ) استفاده شود.
 
محدود کردن صدا :
برخی از هدفون ها برای محدود کردن حجم صدا به صورت هوشمند طراحی شده اند ، برای اینکه  با صدای زیاد آسیب به گوش شما وارد نشود.

هدفون گردنبند (Neckband ) :
 این هدفونها که  leashed یا “tethered” نیز نامیده  می شوند ، هدفون گردنبند بی سیم است ، اما گوشواره های چپ و راست توسط یک کابل یا باند متصل شده است که برای قرار گرفتن در پشت گردن شما به یکدیگر متصل شده است .

  Eartip : بخشی از هدفون های  داخلی در گوش (in-ear) است که در واقع به کانال گوش شما می چسبد. این نوع از هدفون ها تقریباً همیشه تکه های  جا شدنی در گوش را دارند (بیشتر اوقات با سایز اضافی ). گوش واره های  سیلیکونی و حافظه فومی رایج ترین نوع آن هستند .
 
 DAC :
 DAC مخفف مبدل دیجیتال به آنالوگ است. این بخشی از فناوری است که سیگنال های دیجیتال را به پخش صوتی تبدیل می کند که گوش های شما می توانند درک کنند. تمام تلفن های هوشمند ، رایانه ها و پخش کننده های موسیقی قابل حمل دارای DAC داخلی هستند ، و هدفون های بی سیم نیز دارای DAC و تقویت کننده هستند. برخی از دوستداران موسیقی از DAC ها و آمپلی فایرهای مستقل به طور هماهنگ با لپ تاپ یا تلفن های خود استفاده می کنند تا صدایی شفاف تر و بهتر به دست آورند.

  HRA :
این ویژگی مخفف عبارت Hi-Res Audio است. برخی از هدفون ها برای پخش صدا با وضوح بالا مجوز دارند ، به این معنی که آنها قادر به تولید فرکانس های بالای 40 کیلوهرتز (که در واقع بالاتر از حد شنوایی انسان است) هستند. در این صورت ، باید آرم  Hi-Res را در جایی در وب سایت یا خود بسته بندی مشاهده کنید. گفته می شود ، بسیاری از هدفون های صوتی (از جمله بسیاری از بهترین هدفون های روز دنیا) وجود دارد که این گواهینامه را ندارند.

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.