بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

راهنمای نگهداری و تمیز کردن ظروف و وسایل چوبی آشپزخانه

راهنمای نگهداری و تمیز کردن ظروف و وسایل چوبی آشپزخانه
حتی در مدرن ترین آشپزخانه ها با مشعل های القایی و ابزارهای فراوان، قاشق های چوبی را خواهید دید. این بازگشت‌ها به دورانی دیگر - آشپزها برای همیشه (یا نزدیک به آن) به ابزار ساده اما قابل اعتماد تکیه کرده‌اند - هنوز هم روزانه با عشق استفاده می‌شوند.
 
هم آشپزهای خانگی و هم سرآشپزهای رستوران ها معمولاً حداقل یک قاشق چوبی در بسته ظروف خود دارند و به راحتی می توان دلیل آن را فهمید. آنها ارزان، بادوام و همه کاره هستند. قاشق‌های چوبی می‌توانند خمیر را مخلوط کرده، تکه‌های سوخته را از تابه بتراشند و سس را هم بزنند. برخلاف قاشق‌های فلزی، گرما را در خود نگه نمی‌دارند (بنابراین نگران سوختن دست خود نباشید)، و همچنین با غذاهای اسیدی مانند گوجه‌فرنگی واکنش شیمیایی نشان نمی‌دهند. آنها همچنین روی تابه های نچسب ملایم هستند و - بر خلاف ظروف پلاستیکی - ذوب نمی شوند. و اگر به درستی از قاشق های چوبی خود مراقبت کنید، تا سال های آینده دوام خواهند داشت.
 
مراقبت از قاشق چوبی عمومی
قاشق های چوبی نیاز به مراقبت خاصی دارند، اما این کار بسیار ساده است. از خیساندن آنها در آب یا قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. گاهی اوقات، ممکن است لازم باشد آنها را روغن بزنید. یونیس بیون ، یکی از بنیانگذاران Material Kitchen می گوید: "از آنجایی که چوب متخلخل است، می خواهید مدت زمان قرار گرفتن آن در معرض آب را به حداقل برسانید. این می تواند باعث تاب خوردگی، تورم و ترک خوردن شود . "
 
بیون و، که شرکت‌هایشان هر دو قاشق‌های چوبی را در مجموعه‌های خود دارند، نکاتی را برای مراقبت از قاشق‌های چوبی به اشتراک گذاشتند.
 
چگونه قاشق های چوبی را تمیز کنیم
مانند هر ظروف چوبی، قاشق های چوبی (از جمله کفگیرهای سیلیکونی با دسته های چوبی) باید با دست شسته شوند. ترجیحاً آنها را مدت کوتاهی پس از استفاده با آب داغ و صابون ظرفشویی ملایم بشویید.
 
چیپ مالت، یکی از بنیانگذاران Made In ، استفاده از لیمو و مقداری جوش شیرین را ترجیح می دهد، که بهترین راه برای خلاص شدن از شر بویی است که قاشق چوبی شما ممکن است جذب کرده باشد. مالت می گوید: "سطح را با قسمت بریده شده یک لیموی نصف شده یا با جوش شیرین و خمیر آب بشویید." یا، می‌توانید به سادگی روی آن‌ها جوش شیرین بپاشید، آب لیمو را سخاوتمندانه بگیرید، و بگذارید قاشق کمی مارینت شود. مطمئن شوید که آن را با آب صابون بشویید و بگذارید کاملاً در هوا خشک شود.»
 
روغن کاری
برای احیای قاشق های چوبی خشک شده، به طور دوره ای (به گفته بیون، یک بار در ماه کافی است) آنها را به آرامی با روغن معدنی، گردو، تونگ یا بذر کتان بمالید. قبل از استفاده از قاشق از جذب کامل روغن اطمینان حاصل کنید.
 
اشتباهی که هنگام تمیز کردن قاشق های چوبی باید از آن اجتناب کنید
قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آب به قاشق‌های چوبی شما آسیب می‌رساند، بنابراین از خیس کردن آن‌ها در آب خودداری کنید و هرگز آنها را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید . اگر چوب بیش از حد آب جذب کند، که ممکن است در ماشین ظرفشویی اتفاق بیفتد، متورم می شود و در نهایت ترک می خورد. به علاوه، گرمای زیاد این دستگاه می تواند چوب را منحرف کند و سطح آن را ضعیف کند. اگر به طور تصادفی قاشق های چوبی خود را از ماشین ظرفشویی عبور دهید، روغن کاری باید به بازیابی آنها کمک کند.
 
بهترین نوع چوب برای قاشق های چوبی
قاشق های چوبی از چوب های متنوعی ساخته می شوند. اگر در حال خرید یک محصول جدید هستید، به دنبال گزینه های ساخته شده از چوب های سخت، از جمله راش، گیلاس، افرا، زیتون یا گردو باشید تا بهترین کیفیت را داشته باشید.
 
زمان تعویض قاشق چوبی
مالت می گوید قاشق چوبی خود را هر پنج سال یا بیشتر تعویض کنید. تا آن زمان، ممکن است متوجه شوید که ظرف شما بو یا رنگ برخی غذاها را حفظ کرده است.
 
طبیعی است که قاشق های چوبی کمی خشک شوند (به نکات روغن کشی در بالا مراجعه کنید)، اما این دلیلی برای تعویض آنها نیست. اما با گذشت زمان ممکن است شکافته شوند، به خصوص اگر آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. این نشانه دیگری است که زمان دور انداختن آنها فرا رسیده است. مالت می‌گوید: «آنها فقط غذا را برای تجمع و تولید باکتری دعوت می‌کنند.
قاشق و ظروف چوبی از بادوام ترین وسایل آشپزی موجود در بازار هستند. چوب به طور طبیعی دارای خواص ضد باکتریایی است که باکتری ها و کپک ها را از بین می برد. در حالی که چوب یک ماده محکم و طبیعی است، می تواند به مواد شیمیایی خشن، رطوبت و گرمای شدید خشک نیز حساس باشد. و از آنجایی که چوب نباید برای مدت طولانی در معرض آب قرار گیرد، هر وسیله باید با دست شسته شود . این باعث می شود که یک تجربه تمیز کردن کمتر از راحتی داشته باشید. 

بنابراین چگونه می توان قاشق های چوبی و سایر ابزارهای آشپزی را به درستی تمیز کرد؟ برای افزایش طول عمر و کارایی آنها در آشپزخانه، این مراحل ساده را برای شستن، ضدعفونی و خشک کردن ظروف چوبی دنبال کنید. 
 
آیا باید قاشق های چوبی خود را بجوشانید تا آنها را تمیز کنید؟
 
قبل از شروع
تمیز کردن قاشق و ظروف چوبی نسبتاً ساده به نظر می‌رسد، اما راه‌های آسان و ساده‌ای برای طولانی‌تر کردن این وسایل آشپزخانه وجود دارد. قبل از تمیز کردن قاشق های چوبی از این اتفاقات دوری کنید.
 
  • برای تمیز کردن ظروف چوبی از ماشین ظرفشویی استفاده نکنید . آب تحت فشار در ماشین ظرفشویی می تواند به ظروف چوبی آسیب برساند و گرمای شدید در چرخه خشک شدن می تواند چوب را منحرف کند. 
  • ظروف چوبی را برای مدت طولانی زیر آب یا خیس نکنید. آنها ممکن است غرق آب، تابیده یا ترک بخورند. 
  • از صابون های شیمیایی قوی و ساینده که می توانند چوب را تجزیه کنند استفاده نکنید. ساده بهترین است. معمولی صابون ظرفشویی خانگی این کار را می کند.
آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزار
  • برس یا اسفنج غیر ساینده
  • دستمال کاغذی یا دستمال ظرفشویی
مواد
  • مایع ظرفشویی
 
دستورالعمل ها
چگونه قاشق های چوبی و ظروف چوبی را تمیز کنیم
برای شستن قاشق های چوبی با دست بدون آسیب رساندن به مواد طبیعی، این دستورالعمل های گام به گام ساده را دنبال کنید.
 
  1. نحوه تمیز کردن قاشق و ظروف چوبی - مرحله 1
    جیکوب فاکس
    قاشق های چوبی را بعد از استفاده بشویید
    بلافاصله پس از استفاده، ظرف را در سینک زیر آب گرم بشویید تا ذرات باقیمانده غذا از بین برود. ظروف چوبی به راحتی بو و لکه را جذب می کنند، پس از این آبکشی غافل نشوید. اجتناب از آب بسیار داغ؛ در عوض، شستشوی ملایم زیر آب گرم را انتخاب کنید.  
     
  2. نحوه تمیز کردن قاشق و ظروف چوبی - مرحله 2
    جیکوب فاکس
    شستشوی دستی با صابون ظرفشویی
    سپس قاشق یا ظرف چوبی را با صابون ظرف ملایم و آب گرم با دست بشویید. مقدار کمی صابون ظرفشویی را روی پارچه، اسفنج یا برس غیر ساینده بمالید. برای شستشوی موثر، تمام قسمت‌های ظروف را با مالش دادن به صورت دایره‌ای، از جمله در امتداد دسته و هر شکافی تمیز کنید.
     
  3. نحوه تمیز کردن قاشق و ظروف چوبی - مرحله 3
    جیکوب فاکس
    قاشق های چوبی را بشویید
    باقیمانده صابون یا مواد غذایی را زیر آب گرم بشویید. هیچ کفی را پشت سر نگذارید. 
     
  4. نحوه تمیز کردن قاشق و ظروف چوبی - مرحله 4
    جیکوب فاکس
    قاشق و ظروف چوبی هوا خشک
    برای جلوگیری از کدر شدن یا ترک خوردگی، ظروف چوبی آشپزخانه را قبل از نگهداری در هوا کاملاً خشک کنید. آنها را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید و خشک کنید . برای جریان بهتر هوا، ظروف چوبی را به جای صاف قرار دادن آنها در قفسه ظرف خشک کن قرار دهید. وقتی همه چیز خشک شد، وسایل آشپزخانه را در مکانی خنک و تهویه قرار دهید.
    به گفته OXO Pros چگونه واقعا باید قاشق های چوبی را تمیز کنید؟
     
ترفندهای اضافی برای تمیز کردن بقایای مواد غذایی سخت
اگر یک تمیز کردن استاندارد کامل از شر لکه ها و بو خلاص نمی شود، چندین ترفند وجود دارد که ظروف چوبی آشپزخانه را تمیزتر کنید. 
 
جوش شیرین:  برای از بین بردن بوهای ماندگار و لکه های غذا، 1 ​​قاشق غذاخوری را با هم ترکیب کنید. جوش شیرین با 1 قاشق چایخوری از آب. قاشق چوبی یا ظروف پخت و پز را با محلول بشویید، سپس آبکشی کرده و خوب خشک کنید.
 
سرکه سفید مقطر: با نسبت 1:1 سرکه و آب، ظروف چوبی را بشویید تا از رسوبات سرسخت خلاص شوید. قبل از نگهداری آن را بشویید و خشک کنید.
 
پراکسید هیدروژن: اگرچه ظروف چوبی خاصیت ضد باکتریایی دارند، اما ممکن است گاهی اوقات اقلام شما نیاز به تمیز کردن عمیق‌تری داشته باشند. برای ضدعفونی کردن قاشق های چوبی از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. آنها را به مدت 15 دقیقه در پراکسید هیدروژن خیس کنید، سپس کاملا با آب بشویید و در هوا خشک کنید. 
 
روغن:  یک استراتژی عالی برای جلوگیری از خشک شدن یا ترک خوردن ظروف چوبی استفاده از روغن است. روغن حالت دهنده، روغن معدنی مناسب غذایی یا موم زنبور عسل را امتحان کنید. پس از شستن و خشک شدن ظرف، با استفاده از یک پارچه، مقدار کمی روغن یا موم را روی آن بمالید. اجازه دهید روغن به مدت 10 دقیقه بماند و اضافی آن را پاک کنید. 
 
قاشق های چوبی
جیکوب فاکس
زمان تعویض قاشق چوبی و ظروف پخت و پز
اگرچه ظروف چوبی مستحکم و ماندگار هستند، اما ممکن است قبل از ظاهر شدن آنها نیاز به تعویض داشته باشند. هر پنج سال یا بیشتر، شما باید وسایل چوبی آشپزی خود را جایگزین کنید. 
 
اگر ترک خورده، تاب خورده یا به نظر می رسد که با کپک یا رشد دیگر تغییر رنگ داده اند، فورا آنها را دور بیندازید و با موارد جدید جایگزین کنید.

 می گذرانند - یا به سادگی تمیز کردن را فراموش می کنند . آخرین باری که مثلاً پنکه سقفی یا داخل مخزن توالت را تمیز کردید کی بود؟ نادانی می تواند سعادتمند باشد، اما به لطف همه آن ویدیوهای تمیز کردن TikTok ( #CleanTok ، هر کسی؟)، ما در حال یادگیری چند هک تمیزکننده بسیار متحول کننده زندگی هستیم که جدیدترین آنها شامل آن ظروف آشپزخانه مفید است: قاشق چوبی.
 
مجموعه قاشق و ظروف چوبی با عکس درمانی بافت آبی
تصاویر ATU / GETTY IMAGES | طراحی: خانه ها و باغ های بهتر
آخرین روند TikTok شامل فرو بردن قاشق های خود در آب جوش برای تمیز کردن بهتر آنها است. کاربرانی مانند @itsnicolejaques و @jessicahaizman این هک را به فالوورهای خود توصیه می کنند تا روشی برای مکیدن کثیفی ها، کثیفی ها و چربی های ماندگاری که قاشق های چوبی شما ممکن است برای تمیز کردن عمیق تر در آن وجود داشته باشد. ویدئوهایی که از این فرآیند دیده‌ایم نشان می‌دهند که وقتی قاشق‌های چوبی در آب جوش می‌نشینند، آب تمیز درست جلوی چشمان ما از شفاف به قهوه‌ای تبدیل می‌شود. به طور جدی منزجر کننده است، اما بدیهی است که بسیار رضایت بخش است، به همان روشی که لباسشویی است.
 
14 چیز مشمئز کننده ای که قطعاً فراموش می کنید در خانه تمیز کنید
 
روش صحیح تمیز کردن قاشق های چوبی 
احتمالاً به شما گفته شده است که وسایل و ظروف چوبی آشپزخانه را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. ماشین ظرفشویی هنگام خشک کردن گرمای شدیدی از خود ساطع می‌کند که می‌تواند چوب را منحرف کند. این کار، همراه با آب تحت فشار ماشین ظرفشویی، باعث می شود قاشق های چوبی شما با گذشت زمان سریعتر از هم جدا شوند. 
 
اگر دمای شدید به چوب آسیب می رساند، پس چرا مردم پیشنهاد می کنند قاشق ها را در آب جوش در TikTok قرار دهند؟ در حالی که انجام این کار به حذف کثیفی، کثیفی پخت و پز و چه کسی می‌داند در دانه‌های قاشق‌های چوبی شما کمک می‌کند، به قاشق نیز آسیب می‌رساند.
 
قرار دادن آب جوش روی هر چیزی راه خوبی برای ضدعفونی کردن آن است، اما جوشاندن مکرر قاشق‌ها یا جوشاندن مکرر آن‌ها می‌تواند چوب را از بین ببرد یا به نحوی آن را تار کند، بنابراین نمی‌خواهید در مصرف آن زیاده‌روی کنید، مگر اینکه بخواهید جایگزین بخرید. . روش جوشاندن قاشق چوبی فقط یک بار در ماه توصیه می شود، بسته به اینکه چند وقت یکبار با آنها طبخ می کنید، از آن برای هم زدن گوشت خام یا فقط سبزیجات و سایر عوامل استفاده می کنید.
 
در عوض، کارشناسان توصیه می‌کنند قاشق‌های چوبی خود را با دست با صابون ملایم و آب گرم بشویید . به این دلیل که صابون های شیمیایی می توانند مواد قاشق را تجزیه کنند. اجازه دهید قاشق هایتان در هوا خشک شود.
 
به گفته OXO Pros چگونه واقعا باید قاشق های چوبی را تمیز کنید؟
 
جوشاندن قاشق های چوبی چه کاری انجام می دهد؟
از آنجایی که چوب متخلخل است، چربی و ذرات غذایی بیشتری را که در حال پختن آنها هستید به مرور جذب می کند. آیا تا به حال ظروف چوبی خود را بعد از پختن شسته اید و هنوز بوی پیاز می دهند؟ این به این دلیل است که چوب بوی قوی را جذب کرده است.
 
در حالی که آب جوش اجازه می دهد تا مقداری از آن تفاله در حین خیساندن خارج شود، برای تمیز کردن روزانه باید از روش آب گرم و صابون ملایم استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید هنوز آنها را بجوشانید، این کار را به ندرت انجام دهید تا عمر قاشق های خود را افزایش دهید.
 
برخی از افراد ظروف چوبی و تخته‌های برش خود را با روغن تهویه می‌بندند تا در سال‌های آینده در بهترین حالت خود قرار گیرند. یک بطری روغن حالت دهنده چوب معمولاً کمتر از 10 دلار برای شما هزینه دارد و می تواند به جلوگیری از ترک خوردن قاشق ها و شکافتن چوب در طول زمان کمک کند
 
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.