بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

بهترین چوب استفاده شده در لوازم آشپزخانه چوبی

بهترین چوب استفاده شده در لوازم آشپزخانه چوبی
  وقتی صحبت از بهترین ظروف چوبی پخت و پز می شود، بخش مهمی در نوع چوب استفاده شده و مهارت پشت هر وسیله است. پس بهترین چوب برای ظروف آشپزخانه کدامند؟ به طورکلی برای ساخت لوازم چوبی آشپزی باید به دنبال نوع چوبی باشیم که اولا به غذا طعم یا رنگ نمیدهد ، مواد غذایی بر روی آن نمی شیند و قابلیت پاک شدن راحت را دارد، در صورت شستشو ترک بر نداشته و نمی شکند.
به طور کلی چوب را می توان به دو دسته چوب های نرم و چوب های سخت طبقه بندی کرد. می پرسی تفاوت این دو چیست؟ خوب، در کمال تعجب، اصلاً ربطی به سختی یا نرمی واقعی چوب ندارد. به عنوان مثال، کاج اورگان  چوبی بسیار متراکم تولید می کند،با این حال به عنوان یک چوب نرم طبقه بندی می شود، و چوب بالسا با وجود اینکه یکی از نرم ترین چوب های اطراف است، یک چوب سخت در نظر گرفته می شود!

چند تفاوت بین چوب های نرم و چوب های سخت از جمله ساختار دانه و نحوه انتقال آب توسط درختان وجود دارد. اما تمایز اصلی "فنی" بین این دو به روش های آنها برای بازتولید مربوط می شود. به طور کلی، همه درختان با تولید بذر تکثیر می شوند، اما در مورد ساختار دانه آنها تغییراتی وجود دارد. 
چوب‌های نرم که با نام علمی Gymnosperms شناخته می‌شوند، از درختان مخروطی یا مخروطی‌دار به دست می‌آیند که دانه‌های "برهنه" تولید می‌کنند. دانه های آنها هیچ نوع پوششی ندارند (برخلاف میوه ها یا آجیل). از سوی دیگر، چوب‌های سخت (یا آنژیوسپرم‌ها) از درختان برگ‌ریز به دست می‌آیند که در نوعی پوشش دانه تولید می‌کنند. بنابراین درختان میوه دار یا آجیل دار در این دسته قرار می گیرند (به جز درختان تک لپه ای مانند درختان بامبو و نخل).

شکستن آن: چوب نرم در مقابل چوب سخت

به غیر از ساختار دانه های آنها، تفاوت های دیگری نیز وجود دارد که چوب های نرم و چوب های سخت را متمایز می کند. در اینجا خلاصه ای کوچک از این تفاوت ها آورده شده است:
 
  چوب های نرم چوب های سخت
ساختار بذر بدون پوشش محصور شده (در میوه یا پوسته)
مثال ها سرو، صنوبر، کاج، صنوبر، سرو و غیره.  افرا، زبان گنجشک، آسپن، جاتوبا، آبنوس، توس، گیلاس، بلوط و غیره.
تراکم به طور کلی سبک تر و کم تراکم تر است به طور معمول متراکم تر و سنگین تر از چوب های نرم است
رشد سرعت رشد سریع سرعت رشد آهسته
برگها برگ های سوزنی مانند که در تمام طول سال نگهداری می شوند برگ های پهن و صاف که در پاییز می ریزند
هزینه ارزان تر گران تر
غلات رنگ روشن تر تنوع بیشتر و رنگ دانه تیره تر
کاربردهای رایج اسکلت های ساختمانی مانند دیوارها، سقف ها، درها و پنجره ها کفپوش، مبلمان، ظروف و غیره.
 

اگر جزئیات بیشتری می خواهید، در اینجا حقایق جالب دیگری در مورد هر دو نوع چوب وجود دارد. چوب‌های نرم معمولاً سبک‌تر و متراکم‌تر هستند و برای نجاران مبتدی عالی هستند، زیرا برش و تراش آن‌ها آسان‌تر است. آنها همچنین تمایل به رشد سریع‌تری دارند که به آنها امکان می‌دهد در آب و هوای مختلف رشد کنند. آنها راحت تر و ارزان تر هستند. اغلب چوب‌های نرم رنگ روشن‌تری دارند (به استثنای چند استثنا مانند چوب قرمز). 
چوب های نرم مانند سرو، صنوبر، کاج، صنوبر یا سرو دارای برگ های سوزنی مانندی هستند که معمولاً در تمام طول سال نگهداری می شوند. در مقابل، چوب های سخت مانند افرا، جاتوبا یا آبنوس دارای برگ های پهن و مسطح هستند که در پاییز می ریزند. خیلی آسان است، درست است؟
چوب‌های سخت متراکم‌تر و سنگین‌تر هستند و در مقایسه با چوب‌های نرم دوام و ماندگاری بیشتری دارند. اکثر چوب‌های سخت سرعت رشد کمتری دارند که به‌دست آوردن آنها سخت‌تر و در نتیجه گران‌تر می‌شود. در مقایسه با چوب های نرم، آنها همچنین دارای تنوع گسترده تری از الگوهای دانه هستند که تمایل به تیره تر بودن و دراماتیک تر بودن دارند.

چوب نرم یا چوب سخت:  کدام یک برای ظروف آشپزخانه بهتر است؟



حالا بیایید به این سوال پاسخ دهیم: بهترین چوب برای ظروف آشپزخانه کدام است؟ آیا چوب نرم است یا چوب سخت؟
به دلایل زیادی در مورد قاشق های چوبی، کفگیر، انبر و سایر لوازم چوبی آشپزخانه ما کار با چوب های سخت را ترجیح می دهیم. در حالی که هر نوع چوب را می توان برای ظروف استفاده کرد، متوجه شدیم که چوب های سخت دارای ویژگی های خاصی هستند که آنها را برای ظروف چوبی ما مناسب تر می کند.

چرا چوب های سخت برای ظروف آشپزخانه بهترین هستند؟


1. بادوام و سفت بودن - اکثر چوب های سخت معمولاً متراکم تر، سخت تر و قوی تر از چوب های نرم هستند که به این معنی است که آزادی طراحی بیشتری را ارائه می دهند.  چوب نرم با همان ابعاد در نهایت پس از شستشوی مکرر از بین می رود.سخت بودن چوب‌  در صورت قرار گرفتن مکرر در معرض آب، احتمال شکافتن یا ترک خوردن آن‌ها را کاهش می‌دهد. 
2. ماندگاری طولانی - به نظر شما چرا از چوب های سخت معمولاً در کفپوش یا مبلمان استفاده می شود؟ به این دلیل که این چوب ها می توانند در برابر سایش مقاومت کنند و در برابر خط و خش مقاومت کنند (که دقیقاً همان چیزی است که ما برای ظروف آشپزخانه نیز به آن نیاز داریم). 
3. زیبا و چشمگیر - چوب های سخت عجیب و غریب مانند جاتوبا و چوب خون دارای رنگ های برجسته و دانه های متمایز هستند که آنها را متمایز می کند. از چوب دل گرفته تا چوب سنبله آنها، حتی از یک دانه به دانه دیگر، تنوع در الگوها کاملاً منحصر به فرد است که آنها را به مواد عالی برای ظروف با کیفیت منحصر به فرد تبدیل می کند. 

اگرچه ما عاشق استفاده از چوب های سخت برای ظروف آشپزخانه خود هستیم، اما آنها بدون چالش نیستند. .

چالش های کار با چوب های سخت

1. دسترسی - چوب های سخت معمولاً کندتر از چوب های نرم رشد می کنند، بنابراین در زمین های بسیار حاصلخیز با شرایط عالی بهترین رشد را دارند. این شرایط معمولاً در اطراف استوا یافت می شوند.

2. خشک کردن مناسب - جدا از این که تهیه چوب های سخت سخت تر است، خشک شدن آنها نیز زمان بیشتری می برد. دو تا از چوب‌هایی که ما استفاده می‌کنیم (چوب خونی و کاتالوکس) آنقدر متراکم هستند که نمی‌توان آنها را در تخته‌هایی با ضخامت بیشتر از یک اینچ خشک کرد، زیرا از نظر فیزیکی خشک کردن وسط تخته غیرممکن است. برخی از چوب های ما قبل از اینکه برای ظروف آماده شوند، 3 تا 4 ماه را در کوره ای با رطوبت و دمای کنترل می گذرانند. این امر هزینه چوب های سخت را بالا می برد و در نتیجه آنها را در مقایسه با چوب های نرم گران تر می کند. 

3. نه برای مبتدیان - چوب های سخت قطعاً برای افراد ضعیف یا با ابزارهای ضعیف مناسب نیستند! از آنجایی که آنها معمولاً متراکم تر هستند، کار با آنها در مقایسه با چوب های نرم بسیار چالش برانگیز است. باید از ابزارهای با نوک کاربید یا ساینده های تهاجمی و سخت استفاده کنید. اکثر مغازه‌های چوبی برای مقابله با چوب‌هایی که هر ابزاری را که دست می‌زنند، ، راه‌اندازی نشده‌اند. با وجود این چالش‌ها، چوب‌های سخت همچنان بهترین انتخاب ما در مورد ظروف آشپزخانه هستند!
اما ما در کژال مارکت استانداردهای بالایی را حفظ می‌کنیم و می‌خواهیم بهترین ظروف چوبی ممکن را به مشتریان خود ارائه دهیم پس خیالتون رات باشه


به معنای واقعی صدها گونه چوب سخت برای انتخاب وجود دارد. با این حال، همه چوب های سخت برای ساخت ظروف آشپزخانه مناسب نیستند. به عنوان مثال، بلوط قرمز یک چوب سخت در نظر گرفته می شود، اما بسیار متخلخل است، به این معنی که می تواند مایعات را به راحتی جذب کند (کیفیت خوبی برای ظروف چوبی نیست). سایر چوب‌های سخت مانند گردو، شاه بلوط شیرین و چوب‌های میوه دارای تانن بالایی هستند و می‌توانند طعمی را به غذا ببخشند، بنابراین برای ظروف آشپزخانه نیز ایده‌آل نیستند. برخی به دلیل روغن طبیعی خود می توانند به طور طبیعی پارچه ها و میزها را لکه دار کنند. برخی بو می دهند، برخی ترک می خورند، برخی محو می شوند، برخی دارای گرد و غبار سمی هستند، برخی در خطر انقراض هستند، برخی دیگر قابل چسباندن نیستند.
بنابراین کدام چوب های سخت برای ظروف پخت و پز بهتر عمل می کنند؟ ما چوب های سخت مختلف را امتحان و آزمایش کردیم تا بهترین ها را پیدا کنیم. در اینجا چهار نوع چوب سخت که ما برای کفگیر آشپزخانه، قاشق، انبر و موارد دیگر استفاده می کنیم آورده شده است:
 
  افرا سخت جاتوبا چوب خون کاتالوگ
نامهای دیگر افرا سنگ یا افرا شکر گیلاس برزیلی ساتن آبنوس مکزیکی
محدوده رنگ سفید کرمی تا کم رنگ، قهوه ای روشن قهوه ای روشن تا تیره، با رگه های تیره قرمز مایل به صورتی روشن تا قرمز مایل به قهوه ای تیره تر بنفش تیره قهوه ای تا مشکی
بافت بافت خوب و یکدست بافت متوسط ​​تا درشت بافت خوب و صاف بافت خوب و یکدست
دسترسی به صورت محلی در دسترس است وارداتی وارداتی وارداتی
خواص پرداخت متراکم و طبیعی، صاف و براق بسیار سخت و متراکم فوق العاده سخت با منافذ ریز سخت، متراکم، سنگین، اساسا ضد آب
رتبه بندی سختی جانکا 1450 پوند ف 2690 پوند ف 2900 پوند ف 3660 پوند ف
 
1. افرا سخت - همچنین به عنوان افرا سنگ یا شکر شناخته می شود، این چوب سخت به طور گسترده در شمال شرق آمریکا در دسترس است. چوب صنوبر آن رنگی زیبا و کرمی سفید تا زرد روشن دارد. این چوب سخت به دلیل بافت صاف و یکنواخت دانه آن ظاهر تمیزی متمایز دارد. همچنین هنگامی که به طور کامل سمباده و چاشنی شده باشد، یک روکش طبیعی براق و ساتن مانند دارد. 
شاید تنها نقطه ضعف افرا سخت این باشد که در مقایسه با سه چوب سخت دیگر ما ظاهر سبک تری دارد. بنابراین می تواند لکه ای را از اینجا یا آنجا بگیرد. اما پس از 3 یا 4 بار شستشو، حتی لکه هایی مانند زغال اخته و چغندر نیز از بین می روند.

2. جاتوبا - این چوب سخت که به نام گیلاس برزیلی نیز شناخته می شود، بومی آمریکای جنوبی و مرکزی است. چوب آن دارای سایه قهوه ای عمیق با رگه های قهوه ای مایل به خاکستری تیره تر است. این یک چوب بسیار سخت و متراکم است که با مراقبت مناسب می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. درخشندگی طلایی خیره کننده ای نیز دارد.
با گذشت زمان، جاتوبا تمایل به اکسید شدن و تیره شدن دارد، به ویژه هنگامی که در معرض نور زیاد قرار می گیرد. این بسته به ترجیح شما می تواند یک مزیت یا ضرر باشد. برخی افراد در واقع متوجه می شوند که این تیره شدن کمی شخصیت و شخصیت به ظروف آنها اضافه می کند!


3. Bloodwood - این چوب سخت دوست داشتنی از آمریکای جنوبی قطعا مورد علاقه طرفداران است. چوب  آن دارای سایه روشن و پررنگ مایل به قرمز است. این یک چوب سخت بادوام است اما کار با آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا بسیار سخت است.


4. Katalox - آبنوس مکزیکی از مکزیک و کشورهای مجاور سخت ترین چوب سختی است که می توان پیدا کرد . چوب قلب آن دارای سایه قهوه ای مایل به بنفش تا مشکی خیره کننده است. رنگ و تیرگی در واقع از چوبی به چوب دیگر متفاوت است، بنابراین اگر این چوب سخت را انتخاب کنید به احتمال زیاد یک قطعه منحصر به فرد خواهید داشت. 
کار کردن با کاتالوکس نیز مانند چوب بلوک بسیار چالش برانگیز است. سخت است و جهت گیری دانه مهم است. همچنین ابزارها را به شدت کدر می کند.

بهترین چوب برای قاشق و کفگیر چوبی

بهترین کیفیت برای قاشق و کفگیر چوبی از چوب طبیعی و جامد مانند چوب افرا، گیلاس، گردو یا زیتون ساخته می شود. ما دوست داریم رنگ واقعی چوب از بین برود. این چوب های سخت درجه یک همچنین به صنعتگر اجازه می دهد قاشقی بادوام و محکم با بالاترین کیفیت بسازد. چوب های نرم تر به مرور زمان مقاومت نمی کنند و رطوبت، لکه ها و بوهای ناشی از استفاده در آشپزخانه را راحت تر جذب می کنند. دانه‌های متراکم و محکم چوب سختی مانند گیلاس و گردو همیشه اولین انتخاب یک قاشق‌ساز است و در کنار افرا و زیتون، باید انتخابی برای ساخت مجموعه‌ای از ابزارها و ظروف چوبی مفید با دوام باشد.
یک قاشق چوبی خوب با دقت از قبل طراحی شده و با پولیش خوب برای مقاومت در برابر لکه ها و مبارزه با خشکی استفاده می شود. مواد طبیعی مانند موم زنبور عسل که عمیقاً به منافذ چوب نفوذ می کند، انتخاب ایده آلی است. قاشق های چوبی به مراقبت و حالت دادن نیاز دارند تا به بهترین شکل ظاهر شوند. اما با کمی توجه، یک ظروف چوبی با کیفیت برای سال ها دوام می آورد.
وقتی کسی از من می‌پرسد کدام ظروف چوبی بهترین است، می‌دانم که این یک تصمیم ذاتی شخصی است. اگر قاشق به نظر شما مناسب است، اگر راحت در دستتان می‌نشیند، و اگر هر بار که به آن دست می‌زنید جرقه‌ای از شادی دریافت می‌کنید، پس قاشق چوبی مناسب را پیدا کرده‌اید. 
و مهمتر از همه، باید قاشقی را که انتخاب کرده اید کار انجام دهد، به همین دلیل است که ظروف چوبی ما با توجه به فرم و عملکرد طراحی شده اند.
هم زدن کار اصلی یک قاشق است. یک قاشق باید سطح وسیعی داشته باشد تا با کمترین تلاش، مقدار قابل توجهی از غذا را در اطراف قابلمه جابجا کند. بهتر است قاشق همزن شما یک دسته بلند و محکم برای عمیق ترین  دیگ های شما داشته باشد و مهمتر از همه اگر دسته چوبی در دست شما احساس خوبی داشته باشد ما یک دسته مخروطی مربع را پیشنهاد می کنیم . برخی از مردم گرد را ترجیح می دهند.
پاک کردن  برای شل شدن غذا هنگام پختن از ته دیگ و برای پاک کردن تکه های قهوه ای شده از کف تابه هنگام تهیه سس یا آب پز ضروری است تا قاشق محکمی که خراشیده یا آسیبی به ظروف آشپزی شما وارد نکند استفاده کنید.
چشیدن در حین غذا پختن یک ضرورت است. یک قاشق خوب کاسه ای به اندازه کافی بزرگ دارد که مایعات و جامدات را بدون ریختن بیش از حد لبه ها بلند کند، اما نه آنقدر بزرگ که نتوانید طعم آن را بچشید.
سرو کردن  غذا زمانی که  آماده شد، یک کار مهم برای یک قاشق است . ما اشیاء کاربردی را دوست داریم، و اگر آنها می توانند وظیفه دوگانه را انجام دهند، در آشپزخانه غذا بپزند و سر میز سرو کنند، پس خوب است.
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.