بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

نظم دهی کمد لباس

نظم دهی کمد لباس
مهم نیست که چند عدد چوب لباسی  یا نظم دهنده لباس دارید روزی می‌رسد که به کمد خود نگاه می‌کنید و تعجب می‌کنید که چطور این کمد لباس اینقدر به هم ریخته است؟! تعداد زیاد لباس هایی که بیرون می آورید و دوباره می پوشید می تواند این فضای کاربردی را به کوهی از لباس  تبدیل کند. اگر اجناس جدیدی خریدید بدون اینکه اجناس قدیمی را بیرون بیاورید یا اگر  اقلام غیر پوشاکی را در کمد خود نگه دارید، دیر یا زود دچار مشل می شوید. امروز با ما همراه باشید تا به ترک این عادت ها کمک کنیم و یاد بگیریم که چگونه کمد خود را سازماندهی کنید. 

من توصیه می کنم کمد خود را به صورت فصلی مرتب کنید.
انجام این کار به شما این امکان را می دهد که در مورد آنچه در آن فصل پوشیده اید و آن را دوست داشته اید (یا آنچه را که کاملاً نادیده گرفته اید) فکر کنید و قبل از شروع فصل بعدی کمی محتاط باشید.  ممکن است وسوسه شوید که برای نظم دهی کمد خود، چوب لباسی، جالباسی، سطل، یا نظم دهنده بیشتری بخرید. "اما فعلا چیزی نخر بعدا اگر نیاز داشتی مرتبط با نیاز خود می خری الان وقت مرتب کردن است. 
اگر فکر می کنید برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید، از یک دوست دعوت کنید. یک چشم کمکی می تواند تصمیم گیری در مورد اینکه چه چیزی را نگه دارید و چه چیزی را دور بریزید آسان تر می کند. آنچه شما نیاز دارید.


به چه ابزاری نیاز دارید
به تنها چیزی که برای مرتب کردن کمد لباس نیاز دارید جارو و خاک انداز یا جاروبرقی (اختیاری) چند کیسه یا سطل زباله یک پارچه مرطوب پاک کننده چند منظوره است.
همه چیز را بیرون بکشید
تمام لباس های خود را از کمد بیرون بیاورید و همه چیز را روی تخت بریزید. آنها را بر اساس نوع (پیراهن ها، لباس های شبو مهمونی و غیره) روی تخت مرتب کنید. هر نظم دهنده یا  سطل و بقچه را بیرون بکشید تا به یک کمد کاملاً خالی برسید.
کمد خود را با پارچه و تمیز کننده تمیز کنید اکنون که کمد شما خالی است، قفسه ها، میله های کمد، دیوارها و قرنیزها را با پارچه و تمیزکننده پاک کنید، سپس با جاروبرقی یا جارو، کف را از زباله ها پاک کنید. فضا نباید خیلی کثیف باشد، بنابراین تلاش زیادی برای تهیه یک تخته سنگ تازه در اینجا لازم نیست.
به کمد خود نگاه کنید
به این فکر کنید که چرا کمد شما انقدر به هم ریخته شده است. هر لباسی که بیرون می آورید از خودتان بپرسید  آیا در 12 ماه گذشته آن را پوشیده ام؟ اگر جواب منفی است باید بجای نگه داری آن در کمد از شر آن خلاص شوید چطوری ؟ جواب ساده است باید لباس هایی که متعلق به این فصل نیست را در بقچه لباس گذاشته و فضا را خلوت تر کنید یا اینکه آن لباس را اهدا  به فقرا کنید یا اگر مناسب اهدا نیست آن ها را دور بریزید  همچنین ممکن لباس‌هایی برای هدیه دادن (مانند لباس‌های بارداری به یک دوست باردار)  داشته باشید یا حتی بخواهید بعضی از لباس‌ها را بفروشید.
 

با تمایل بیش از حد فکر کردن  و وسواس فکری مبارزه کنید
برخی از افراد از بی نظمی می ترسند، زیرا دوست دارند چیزهایی را که «ممکن است یک روز به آن نیاز داشته باشند» یا اینکه مد بوده است نگه دارند.  این زمانی است که عزم شما ممکن است دچار تزلزل شود و کار ممکن است کند شود. آیا دور ریختن از لباسی که قبلا لاغرتر بودید به این معنی است که از خود قدیمی و لاغر خود دست می کشید؟ همه این تفکرات بیش از حد می تواند یک کار 30 دقیقه ای را به یک کار سه ساعته تبدیل کند یا باعث شود شما مرتب کردن کمد را به کلی بیخیال شوید. روی چیزهایی که نگه می دارید به جای چیزهایی که دور میریزید تمرکز کنید. 
همه این لباس های عالی که در کمد شما باقی مانده اند که به شما احساس شگفت انگیزی می دهند.
کمد خود را خالی کنیداگر در تصمیم گیری مشکل دارید، یک سطل «شاید» ایجاد کنید و یک، سه یا شش ماه دیگر آن را بررسی کنید. اگر این اقلام را فراموش کردید یا هرگز در این مدت به پوشیدن آنها فکر نکردید، می توانید با اطمینان آنها را اهدا یا ارسال کنید.


اگر کمد شما با فراهم کردن فضایی برای وسایل شما (قفسه ها، آویزها، جداکننده ها، کشوها) نیازهای شما را برآورده نمی کند، پس به دنبال یک سیستم نظم دهی جدید باشید. اگر وسایل شما مناسب نیستند، فضای ذخیره سازی متفاوتی برای برخی چیزها تهیه کنید یا دوباره ارزیابی کنید که آیا باید یک مورد را نگه داریدیا خیر. همه چیز باید به راحتی در جای خود قرار بگیرد. نباید بیش از حد به نظر برسد یا روی هم انباشته شده باشد. اقلام پر استفاده خود را در جلو قرار دهید و اقلام کم استفاده را در پشت قرار دهید
 
  • گروه بندی کنید: کمربند، ژاکت، پیراهن آستین بلند، شلوار کار، لباس، پیراهن دکمه دار، شلوار جین، شورت و غیره را جمع آوری کنید و بهترین مکان را برای نگهداری هر کالا به صورت گروهی انتخاب کنید مثلاً شلوار را آویزان کنید.  ژاکت ها را تا کنید. گروه‌بندی به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه مقدار فضا نیاز دارید و بهترین راه برای ذخیره‌سازی هر نوع کالا چیست.
  • از فضا به درستی استفاده کنید: جلو و وسط کمد خود را برای لباس هایی که اغلب می پوشید رزرو کنید. اگر مجبورید هر روز صبح ساعت 6 صبح برای محل کار لباس بپوشید، مطمئن شوید که لباس کارتان جلوی کمدتان باشد. شما باید اقلام کمتر مورد نیاز را مانند لباس های رسمی و لباس های خارج از فصل را در پشت و در قفسه های بالایی نگهداری کنید.
  • اقلام کم استفاده را دور بریزید: از قسمت بالای کمد خود برای اجناس خارج از فصل و چیزهایی که فقط چند بار در سال می پوشید استفاده کنید، مانند لباس های پلوخوری و کفش های فوق العاده فانتزی.
  • کشوها یا قفسه‌های بهتری داشته باشید: شما می توانید درفروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه کشوها و قفسه‌هایی  که می‌تواند با فضای موجود کمد شما متناسب باشد را پیدا کنید. بسیاری از سیستم های پیش ساخته به راحتی نصب می شوند و با همه چیز همراه هستند.
  • مرتب سازی بر اساس رنگ، دسته، یا طول: شلوار جین را با شلوار جین قرار دهید، ژاکت را با ژاکت نگه دارید، و غیره. اگر کمد بزرگی دارید یا یک سازمان دهنده بصری هستید، اقلام هم رنگ را در همان قسمت قرار دهید. یا اگر از قفسه استفاده می‌کنید، اقلام بلند مانند لباس‌های بلند یا کت‌ها را به چوب لباسی بلندتر منتقل کنید و اقلام نازک‌تر مانند تی‌شرت‌ها را در قفسه‌های بالایی که می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و شلوارها را در یک قفسه سطح متوسط ​​قرار دهید. از برچسب‌های قفسه و تقسیم‌کننده‌های قفسه برای مرتب نگه داشتن چیزها استفاده کنید.
  • نحوه تا کردن، چیدن یا آویزان کردن لباس‌ها را مجدداً بررسی کنید: لباس‌ها را روی قفسه‌ها قرار دهید، اما از روش عمودی یا «تا کردن فایل» استفاده کنید. برای بهینه سازی فضا برای روسری، کراوات، کمربند و شلوار از چوب لباسی مخصوص استفاده کنید. سوتین ها را داخل یکدیگر قرار دهید و همین کار را با کیف های دستی انجام دهید و کیف های کوچکتر را داخل کیف های بزرگتر قرار دهید.
  • به همه چیز برچسب بزنید:  با این کار بدون نیاز به باز کردن جعبه‌های ذخیره‌سازی، سطل‌ها، کشوها یا کیسه‌های مهر و موم شدهء، چیزها را سریع پیدا کنید.
  • استفاده از فضای دیوار: می توانید از دیوارها برای نگهداری جواهرات و لوازم جانبی استفاده کنید. استفاده از قلاب،  گیره، یا سطل های سیمی دیواری برای لوازم جانبی و اقلام کوچک لباس را امتحان کنید.


 
نکات ذخیره سازی لباسها در کمد
  • یک چهارپایه به شما کمک می کند تا به قسمت بالایی کمد خود برسید. به جای نادیده گرفتن فضای خالی که دسترسی به آن سخت بود، از آن فضا استفاده خواهید کرد.
  • یک میله دو آویز با دو سطح میله آویز بهتر از فضای ذخیره سازی افقی در کمد است.
  • یک جاکفشی روی در می تواند درب شما را به مکانی عالی برای نگهداری کفش، لوازم جانبی یا هر دو تبدیل کند.
ممکن است وسوسه شوید و یک کمد گران قیمت بخرید. اگر فضا را اندازه گیری کنید، آنچه را که در حال حاضر دارید ارزیابی کنید و یک برنامه ذخیره سازی تهیه کنید، ممکن است این نیاز ضروری نباشد. فقط آنچه را که برای نگهداری لباس‌هایتان نیاز دارید بخرید و آن‌هایی را که از قبل دارید استفاده کنید. قفسه های کوچک کتاب، کوبی ها و سبدها برای نگهداری کیف های دستی، کفش ها، لوازم جانبی و لباس های بدنسازی عالی هستند.


نگهداری از کمد خود که به تازگی نظم دهی شده است
هرچه بیشتر روی  نگهداری کمد کار کنید، زمان کمتری می برد. کمد خود را یک بار در ماه یک مرتبه سریع مرور کنید و دو بار در سال به فرآیند کامل سازماندهی مجدد بپردازید.
 
با پیروی از یک برنامه تمیز کردن، چه بر اساس فصل، بر اساس تاریخ (مانند تولد یا سال نو)، یا بر اساس یک رویداد، کار را برای خود آسان کنید. دفعه بعد که نمی توانید یک لباس مهم پیدا کنید، این نشانه خوبی است که باید کمد خود را دوباره سازماندهی کنید
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.