بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

چرا باید ترازو آشپزخانه بخرید؟

چرا باید ترازو آشپزخانه بخرید؟
بهترین ترازوی آشپزخانه یک آشپزخانه معمولی را به یک قنادی کامل ارتقا می دهد. آشپزی یک هنر است، اما قنادی یک علم است. می توانید هنگام پخت و پز مقداری از این و یک مشت از آن اضافه کنید، اما اندازه گیری دقیق برای پخت کیک، نان، شیرینی و پای ضروری است. و به نظر می رسد اندازه گیری حجم  واقعی (گالن، فنجان، قاشق چای خوری و غیره) بسیار سخت است. اگر اشتباه اندازه گیری کنید، یا مقداری باقیمانده به دو طرف و پایین دستگاه اندازه گیری تان چسبیده باشد، ممکن است محصولات پخته شده شما به شکل افتضاح در بیایند. عدم دقت منجر به ناامیدی می شود، اما یک ترازوی الکترونیکی آشپزخانه با نشان دادن قرائت دقیق در هر واحد اندازه گیری مواد غذایی مورد نیاز،  از خراب شدن غذای شما جلوگیزی می کند . به علاوه، استفاده از یک کاسه برای مخلوط کردن کل دستور غذا را بسیار آسان می کند زیرا مقیاس را برای هر افزودن جدید به مهمانی صفر می کنید. ترازوهای آشپزی از روزگار ابزارهای متعادل کننده الاکلنگی لرزان راه درازی را پیموده اند. ترازوهای پخت امروزی شگفتی های دیجیتالی هستند که باتری های قابل شارژ، ویژگی های منحصر به فرد، اندازه گیری سریع و طرح های سرگرم کننده ای را ارائه می دهند.

فاکتورهایی که باید هنگام خرید بهترین ترازوی آشپزخانه در نظر بگیرید
می توانید اولین ترازو آشپزخانه را که می بینید به سبد خرید  خود اضافه کنید، اما قبل از اینکه همه ترازوهای آشپزخانه را یکسان فرض کنید، جدیدترین ویژگی ها و سبک های موجود در بازار را بررسی کنید. از عملکردها گرفته تا نوع نمایشگر، گزینه های خاصی وجود دارد که ممکن است برای آشپزخانه و سبک آشپزی شما بهترین کار را داشته باشد.

ترازوی آشپزخانه

چرا به ترازوی آشپزخانه نیاز دارید؟
آماده اید که ذهن خود را منفجر کنید؟ یک فنجان آرد با یک فنجان آرد هم اندازه دیگر یکسان نیست. نحوه برداشتن و بسته بندی آرد در پیمانه اندازه گیری باعث وزن های متفاوت می شود. و هنگام جابجایی بین مواد مرطوب و خشک، گیج کننده تر می شود. اندازه‌گیری حجم، توسط فنجان، به شما می‌گوید که یک ماده چقدر فضای اشغال می‌کند اما وزن را به شما نمی گوید. این عدم تطابق نادقیق می تواند مشکلات بزرگی برای پخت ایجاد کند، جایی که مزه محصول نهایی را می سازد یا خراب می کند . نانوایان واقعی می دانند که بهترین راه برای اندازه گیری مواد از طریق وزن است که گاهی اوقات اندازه گیری جرم نامیده می شود. صد گرم آرد همیشه 100 گرم است، چه آن را در فنجان، کاسه، فریزبی یا کلاه  اندازه گیری کنید. 
ترازوهای آشپزخانه به شما این امکان را می دهد که وزن های دقیق را به راحتی مشخص کنید. شما نیازی به نگرانی در مورد باقی مانده در داخل فنجان ها یا قاشق های اندازه گیری ندارید. لازم نیست تعجب کنید که آیا یک ماده باید بسته بندی شود یا شل باشد. هنگام مخلوط کردن مواد مرطوب، نیازی نیست که از کشش سطحی مایع ناراحت شوید. (بله، این مهم است و تفاوت ایجاد می کند.).
علاوه بر این، برای کسانی که رژیم‌های غذایی سختی دارند، با نظارت دقیق بر آنچه می‌خورید، یک ترازو وزن غذا کار کنترل وعده غذایی را ساده می‌کند. اساساً، اگر ترازوی آشپزخانه ندارید، کار آشپزخانه را بسیار دشوارتر می کنید.
 

ترازوی دیجیتال آشپزخانه
حتی مجلل ترین آشپزخانه ها نیز ممکن است کمبود پریز داشته باشند. با وجود  مخلوط‌کن‌ها، غذاسازها، قابلمه‌های جادویی، پلوپزها ، شارژرهای تلفن در آشپزخانه جایی برای وسایل جدید مثل ترازو نیست. و افزودن نوارهای برق حجیم به آشپزخانه، اتاق را بیشتر شبیه یک کارگاه می کند تا یک فضای ایمن برای پخت غذا. علاوه بر این، سروصدا کردن برای لوازم جانبی آشپزخانه که فقط برای چند ثانیه در هر بار استفاده می‌کنید، می‌تواند دردسرساز باشد. خوشبختانه، ترازوهای آشپزخانه با باتری با کیفیت بالا برای کسانی که پریز ندارند وجود دارد. انتخاب ترازو آشپزخانه شارژی به این معنی است که می‌توانید از آن بر روی هر سطح صافی استفاده کنید و آن را نزدیک کاسه‌های همزن و ماهیتابه‌ها برای دسترسی آسان ببرید. 
می توانید ترازوهای آشپزخانه ای را پیدا کنید که از باتری های AA یا AAA استاندارد استفاده می کنند. آنها برای کسانی که قصد ندارند اغلب از ترازو استفاده کنند و برای خرید باتری مشکلی ندارند عالی هستند. بیشتر آنها عمر باتری بسیار طولانی دارند و بیش از چند ماه با همان باتری ها تغذیه می شوند.

اندازه مهم است، پس اگر فضا دارید بزرگ شوید.
قنادان حرفه ای استفاده از ترازوی آشپزخانه با وزن حداقل 11 پوند را توصیه می کنند. این وزن زیاد به نظر می رسد، اما وزن کاسه همزن شما را نیز به حساب می آورد. لوازم آشپزی مانند کاسه می تواند به طرز شگفت انگیزی سنگین باشد. 
می‌توانید بزرگ‌تر شود و یک ترازو آشپزخانه بخرید که بتواند وسایل سنگین‌تر از 20 پوند را وزن کند. شما می توانید ترازوهای آشپزخانه قابل حمل که برای اندازه گیری فقط بین 1 تا 100 گرم طراحی شده اند، را استفاده کنید. اما این موارد کاربرد محدودی دارندمثلا برای طرفداران قهوه که خواستار یک دم کردن عالی هستند. اگر چیزی کمتر از 5 گرم اندازه می گیرید، به ترازوی جواهرسازی نیاز دارید، نه ترازو آشپزخانه.
چه چیزی روی نمایشگر می بینید؟
نمایشگر هر ترازو آشپزخانه بزرگ باید به راحتی قابل خواندن باشد. فونت دیجیتال نه تنها باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بتوان آن را رمزگشایی کرد، بلکه اعداد نیز باید ساده باشند. برخی از ترازوهای آشپزخانه وزن را با کسری نشان می دهند، برخی از اعشار استفاده می کنند و برخی هر دو را انجام می دهند. 
شاید مهمتر از آن، مطمئن شوید که معنی اعداد را متوجه شده اید. ممکن است ترازوهای آشپزخانه ای پیدا کنید که اونس مایع را اندازه می گیرند. همانطور که هر معلم علوم مدرسه راهنمایی سر شما فریاد می زند، "اونس مایع" با اونس یکی نیست. اونس سیال یک اندازه گیری حجم است. اونس اندازه گیری وزن است. این اختلاف می تواند فریبنده و گیج کننده باشد. مطمئن شوید که متوجه شده اید که مقیاس واقعاً چه چیزی را اندازه گیری می کند. برای وزن، اعدادی که باید جستجو کنید گرم، پوند و اونس هستند. 
علاوه بر این، نمایشگرهای دارای نور پس‌زمینه می‌توانند مفید باشند، اما پخت معمولاً در آشپزخانه‌ای با نور روشن انجام می‌شود که حتی نمایشگرهای بدون نور را نیز می‌توان به سرعت و به راحتی خواند. حتی اگر یک کاسه مخلوط بزرگ روی سکو قرار گرفته باشد، باید قابل مشاهده باشد. اگر صفحه مسدود شده است، به دنبال دکمه «نگهداری» باشید که وزن را حتی زمانی که کاسه را بردارید روی صفحه نگه دارد.

چگونه می توانید متوجه شوید که ترازوی شما به درستی کار نمی کند؟
هنگامی که یک ترازو به درستی نگهداری و محافظت شود، می تواند برای مدت بسیار طولانی دوام بیاورد. می تواند اندازه گیری ها و وضوح دقیق را ارائه دهد و نشانگر به طور مداوم وزن ثابتی را حتی پس از استفاده زیاد نشان می دهد. با این حال، در نهایت، باید ترازو خود را تعویض کنید.
 
در ترازوی خراب دنبال چه علامت هایی باشیم؟
علائم خاص به این بستگی دارد که شما با ترازوهای مکانیکی یا دیجیتالی کار می کنید. ترازوهای مکانیکی و دیجیتالی متفاوت هستند. نه تنها در نحوه نمایش وزن، بلکه در نحوه اندازه گیری آن - به صورت الکترونیکی یا با اجزای ماشین. بنابراین، در حالی که همه ترازوهای مکانیکی از فنر استفاده نمی کنند، همه ترازوهای مکانیکی وزن را با استفاده از اجزای مکانیکی اندازه گیری می کنند.
ترازوهای دیجیتال معمولاً از مبدل آنالوگ به دیجیتال استفاده می کنند. این داده‌های بازخوانی الکترونیکی پیوسته از سلول‌های بار ترازو را به اطلاعات دیجیتالی ساده ترجمه می‌کند. این فرآیند شبیه به فرآیند دیجیتالی شدن فایل های MP3 به شکل موج های موسیقی از سی دی است. به طور کلی، ترازوهای دیجیتالی نسبت به ترازوهای دارای خوانش مکانیکی به تخصص کمتری برای استفاده نیاز دارند و قادر به پردازش با دقت بالاتر و سریع‌تر هستند.
اگر نگران این هستید که ترازو شما نیاز به تعویض داشته باشد، باید عملکرد آن را برای نشانه هایی که نشان می دهد ترازو شما دیگر درست کار نمی کند بررسی کنید.

علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه باید ترازو خود را تعویض کنید
اگر ترازو شما بین اقلام هم وزن خوانش متناقض دارد، این یکی از بارزترین نشانه هایی است که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اگر مطمئن نیستید، یک مورد (مانند وزنه آزاد 10 پوندی) بردارید و چندین بار آن را روی سکوی ترازو قرار دهید.
شما باید ببینید که ترازو هر بار وزن یکسانی را ثبت می کند، سپس هنگامی که جسم برداشته شد به صفحه نمایش "000" بازگردید. اگر ترازو چیزی غیر از 10 پوند را ثبت کند یا به صفر برنگردد، ممکن است به این معنی باشد که دارای مشکلات مکانیکی یا مشکلات لودسل است.
در این حالت، ترازو شما نیاز به کالیبره شدن یا تعویض دارد. بسیاری از ترازوهای دیجیتال دارای مکانیزم کالیبراسیون هستند که ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد، بنابراین آن را نیز بررسی کنید.
این مشکل زمانی رخ می دهد که شما همان شی را بردارید و آن را روی ترازو دیگری که به دقت و کالیبره بودن شناخته شده است وزن کنید.
بسته به ترازویی که دارید، ممکن است فقط نیاز به کالیبره شدن داشته باشد. کالیبراسیون کاری است که باید هر سال یا حتی هر چند ماه یکبار انجام دهید.
با این حال، اگر ترازو را کالیبره کنید و خوانش همچنان خاموش باشد، ممکن است برخی از سلول‌ها دچار شوک شده باشند. این زمانی اتفاق می افتد که جسمی از ارتفاع قابل توجهی روی سکوی خود رها شود.
احتمال دیگر ممکن است این باشد که ترازو دیجیتال شما به دلیل بارگذاری بیش از حد، وزن خود را تغییر دهد. همانطور که از نام آن پیداست، اگر وزنه ای بر روی ترازو قرار داده شود که بسیار فراتر از ظرفیت آن باشد، اضافه بار اتفاق می افتد.
این به شرایطی اشاره دارد که در آن وزن در یک عدد ثابت نمی ماند. در برخی از مقیاس‌ها، به آن «دریفت» نیز گفته می‌شود. این بدان معنی است که در حالی که جسم محکم روی ترازو قرار دارد، قرائت کمی نوسان می کند.
در مواقعی که به دقت نیاز است این قابل اعتماد نیست. ممکن است نشان دهد که یک نقص الکترونیکی در نشانگر دیجیتال وجود دارد.
یکی دیگر از دلایل رایج برای دریفت زمانی ظاهر می شود که رطوبت کم باعث تجمع استاتیک در سلول های بار و/یا کنترل کننده وزن شما می شود. هنگامی که رطوبت تغییر می کند، بار ساکن در هوا نیز این کار را انجام می دهد. کنترل کننده وزن شما به دنبال تغییرات بسیار جزئی در ولتاژ ورودی است و تخلیه استاتیکی می تواند باعث شود که وزن خوانده شود.
گاهی اوقات، بازخوانی نمایشگر مقیاس ممکن است به سختی دیده شود. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که بخش‌هایی از صفحه نمایش سوخته یا زمانی که به منبع برق غیرقابل اطمینان وصل می‌شود.
اگر می توانید باتری ها یا کابل منبع تغذیه را عوض کنید. این یک نقص ساده را رد می کند و به شما کمک می کند بهتر تشخیص دهید که آیا صفحه نمایش خراب است یا خیر. اگر چنین است، ممکن است نیاز به تعویض نمایشگر داشته باشید.
نمایشگرهای بزرگ با صفحه نمایش روشن، خوانایی، قابلیت استفاده و در نهایت اثربخشی را افزایش می دهند. به عنوان مثال، نشانگر صفحه لمسی Arlyn UpScale دارای یک صفحه نمایش لمسی رنگی 7 اینچی با وضوح 1024×600 پیکسل، یک پردازنده چهار هسته ای و 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی است. اگر نمی توانید صفحه نمایش اصلی ترازو خود را بخوانید یا به سرعت اطلاعات ذخیره شده را به خاطر بیاورید، می تواند بر عملکرد شما تأثیر بگذارد.
به طور معمول، این یک مسئله مکانیکی است که در محیط هایی که رطوبت یا سایر عناصر خورنده فراوان هستند دیده می شود. قطعات متحرک ترازو یا لودسل ها ممکن است با آب یا سایر مواد شیمیایی در تماس باشند که باعث تخریب و عملکرد نادرست قطعات می شود.
جابجایی ترازو ها بین محیط هایی با تغییرات شدید دما نیز می تواند منجر به عدم دقت موقت شود. همانطور که سایر دستگاه ها به گونه ای ساخته می شوند که در برابر شرایط خاص و سخت مقاوم تر باشند، ترازو شما باید برای استفاده های مورد نظر شما مناسب باشد. ترازوهای خود را با جایگزین های مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی جایگزین کنید.
 

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.