بازاری بزرگ در جیب شما
دانلود برنامه

کفگیر سیلیکونی بهتره یا چوبی

کفگیر سیلیکونی بهتره یا چوبی
اگر به دنبال یک گزینه سازگار با محیط زیست هستید، ظروف چوبی یا بامبو به عنوان بهترین گزینه است .این ظروف کاملا 100% مطابق با محیط زیست و حتی کمپوست پذیر است. تا زمانی که ظروف بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر تولید می شوند، ظروف ساخته شده از بامبو به کاهش زباله های پلاستیکی کمک می کنند.

گذشته از آن، ظروف بامبو در برابر لک و بو مقاوم هستند. نگران فرو بردن آن در آب جوش نخواهید بود زیرا ذوب نمی شود و آسیب نمی بیند. ظروف آشپزخانه چوبی به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی طبیعی به راحتی تمیز می شوند. شما همچنین می توانید از آن در ظروف پخت نچسب استفاده کنید زیرا مواد بامبو باعث خرابی غذایی شما نمی شود.
یکی دیگر از مواردی که ظروف بامبو را به یک انتخاب خوب تبدیل می کند، ظاهر جذاب آن است. دارای روکش چوب طبیعی است که نیازی به رنگ آمیزی مصنوعی ندارد.
با این حال، ظروف بامبو بدون جنبه های منفی نیستند. در مقایسه با سیلیکون، ظروف بامبو می توانند گران تر باشند. همچنین، سریعتر از برخی از گزینه های سیلیکونی به پایان عمر خود می رسد.
با این وجود، این یک مسئله کوچک و ناچیز است.
در نهایت، هر دو ظروف بامبو و سیلیکونی می توانند در آشپزخانه شما وجود داشته باشند. هر دو می توانند عملکردهای یکدیگر را تکمیل کنند. علاوه بر این، جایگزینی برخی از ظروف سیلیکونی با بامبو در حال حاضر یک گام بزرگ در کاهش زباله های پلاستیکی شما است. لزومی ندارد که مواد سیلیکونی را تحریم کامل کنید زیرا هر دو کاربرد خود را دارند.

ظروف سیلیکونی یاظروف چوب: کدام یک برای شما مناسب است؟

ظروف آشپزخانه خود را معمولا چگونه تمیز می کنید؟
اگر ماشین ظرفشویی در خانه ندارید یا زیاد از آن استفاده نمی کنید، می توانید به سراغ ظروف چوبی بروید، زیرا فقط با دست و با آب صابون تمیز می شوند. خوانندگانی که به هر قیمتی از تمیز کردن ظروف آشپزخانه در سینک با دست خودداری می کنند، بهتر است ظروف سیلیکونی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی بخرند.
آیا اغلب نانوایی می کنید (یا قصد دارید وارد پخت کیک شوید)؟
کاردک اسکراپر سیلیکونی بهترین دوست یک نانوا است. با آن، می توانید مواد را به صورت خمیر، خامه و خمیر بریزید، سپس آنها را به طور کامل از کاسه جدا کنید.
فرض کنید زیاد از فر استفاده نمی‌کنید و معمولاً در حال شکستن همبرگرها، کباب کردن استیک و قهوه‌ای شدن قارچ‌ها روی اجاق گاز و بیرون گریل هستید. احتمالاً از ظروف چوبی استفتده بیشتری خواهید داشت.

بیشتر چه نوع غذایی درست می کنید؟
ظروف چوبی سفت برای غذاهای سخت تر مانند استیک، برگر بهترین هستند. ظروف سیلیکونی نرم و انعطاف پذیر زیر ظریف ترین غذاها مانند تخم مرغ، فیله ماهی و پنکیک می لغزند، بدون اینکه آنها را تکه تکه کنند.

پایداری چقدر برای شما مهم است؟
ظروف سیلیکونی به طور کلی قابل بازیافت هستند. اما، از آنجایی که چوب یک منبع تجدیدپذیر است، به ویژه زمانی که از پرورش دهندگان پایدار تامین شود، شکی وجود ندارد که همتایان چوبی آنها گزینه سازگارتر با محیط زیست هستند.
 
 
چرا از ظروف سیلیکونی استفاده کنیم؟
 
اگرچه ظروف چوبی مزایای زیادی دارند، اما به این معنی نیست که گزینه های سیلیکونی بی فایده هستند. هنوز هم نقش مهمی در آشپزخانه و کارهای خاص آشپزی دارد.
امروزه بسیاری از ظروف سیلیکونی مدرن دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی هستند. برخی می توانند تا 600 درجه فارنهایت را تحمل کنند،. همچنین، ظروف سیلیکونی را می توان تقریباً به هر شکلی که بتوان تصور کرد قالب زد. چنین قطعاتی برای پخت و پز و سایر کارهای آشپزی که به ابزار خاصی نیاز دارند، مفید هستند.
برخی از ظروف سیلیکونی نیز انعطاف پذیر هستند که پخت و سرو غذا را آسان می کند. همچنین بهترین انتخاب برای پخت است زیرا به کاربران اجازه می دهد مواد را به درستی مخلوط کنند.
بسیاری از ظروف سیلیکونی می توانند سال ها دوام بیاورند. فقط مطمئن شوید که از یک برند معتبر خرید می کنید.
درست مانند ظروف چوبی، سیلیکون نیز دارای نکات منفی است. اول از همه، برای رنگ آمیزی بدنام است، به خصوص  پاک کردن لکه از روی مواد می تواند دردسرساز باشد. چنین لکه هایی باعث می شود ظروف سیلیکونی کثیف و یا حتی برای استفاده غیر جذاب به نظر برسد.
جدای از آن، باید در مورد کالایی که می‌خرید بسیار مراقب باشید. از آنجایی که سیلیکون یک ماده مصنوعی است، برخی از تولیدکنندگان  محصولات سیلیکونی حاوی مواد شیمیایی خطرناک را به بازار عرضه می کنند. این می تواند دارای مواد سمی و خارج کننده گاز باشد که غذای شما را آلوده می کند.
سیلیکون جایگزینی غیر سمی، مقاوم در برابر حرارت و ماندگاری طولانی برای پلاستیک است. بنابراین جای تعجب نیست که به عنوان ماده ای برای پخت و پز و ظروف بسیار محبوب است!
برخلاف آنچه که اکثر مردم فکر می کنند، سیلیکون توانایی تحمل گرمای بالا را دارد. اکثر ظروف سیلیکونی  تا دمای 600 درجه فارنهایت (315 درجه سانتیگراد) در برابر حرارت مقاوم هستند و در صورت تماس با طرفهای داغ ماهیتابه یا قابلمه شما ذوب نمی شوند.
در حرارت بالا، سیلیکون از نظر شیمیایی پایدار است. ظروف ساخته شده از آن  در حین پخت و پز مواد شیمیایی را شسته و بخار منتشر نمی کنند  ، حتی اگر از آنها برای برگرداندن یک استیک داغ در یک تابه چدنی داغ استفاده کنید.
مزایای ظروف سیلیکونی
بدون شک مهمترین مزیت ظروف سیلیکونی  انعطاف پذیری آنهاست . کفگیرهای سیلیکونی خوب به اندازه‌ای منعطف می‌شوند که به راحتی زیر تخم‌مرغ‌های گاو نر، فیله‌های ماهی و پنکیک‌ها بدون له‌کردن یا تکه تکه شدن آن‌ها بلغزند.
ظروف سیلیکونی نیز  بهترین ابزار برای پخت هستند . انعطاف‌پذیری آن‌ها باعث می‌شود برای کارهایی مانند برداشتن شکلات آب‌شده از قابلمه، خرد کردن عسل از فنجان‌های اندازه‌گیری، و تا کردن مواد در خمیر، خمیر، خامه فرم گرفته یا ماست یخ‌زده بسیار مفید باشد.
ظروف سیلیکونی برای پخت و پز نچسب یا چدن لعابی گزینه ای عالی هستند. درست مانند همتایان چوبی خود،  آنها با ظروف شما ملایم هستند  تا پوشش تفلون یا مینای چینی چیپسی را خراش ندهند و قطعات گران قیمت ظروف آشپزی را غیرقابل استفاده کنند.
در مقایسه با چوب، قاشق‌های سیلیکونی، کفگیر و انبر  بهداشتی‌تر و نگهداری راحت‌تر هستند . آنها رنگ و بو نمی گیرند و با خیال راحت می توان آنها را در ماشین ظرفشویی تمیز کرد (مگر اینکه دسته های چوبی داشته باشند).
معایب ظروف سیلیکونی
اگر از ظروف سیلیکونی  برای جدا کردن غذاهای خرد شده از کاسه استفاده کنید، تیغه های خردکن یا غذاساز شما بریده می شود. بنابراین اگر یکی از مواردی است که به آنها نیاز دارید، باید اغلب آنها را تعویض کنید.
 جداکردن غذا از ماهیتابه با کفگیرهای سیلیکونی غیرممکن است . به همین دلیل است که استفاده از آنها با ظروف "چسبنده" مانند ماهیتابه های فولادی ضد زنگ، تابه های آلومینیومی آنودایز شده و ورقه های پخت بدون پوشش نچسب عملی نیست.
کاردک های سیلیکونی خوب را می توان به سختی پیدا کرد.  کفگیرهای سیلیکونی چند تکه و ارزان بسیار زیادی وجود دارند که مانند رشته فرنگی خم می شوند و می پیچند، آنطور که سازندگان آنها ادعا می کنند در برابر حرارت مقاوم نیستند و همیشه در بدترین لحظات ممکن به قطعات تکه تکه می شوند.

در ظروف سیلیکونی به دنبال چه چیزی باشیم
ظروف سیلیکونی می توانند تک تکه یا چند تکه باشند.به سراغ ظروف سیلیکونی با دسته های چوبی نروید. معمولاً قابل شستشو در ماشین ظرفشویی نیستند و ماندگاری بالایی ندارند. بنابراین به نوعی در نهایت برای استفاده کمتر پول بیشتری می پردازید.
وقتی صحبت از کفگیر و قاشق می شود، به دنبال تعادل مناسب بین سختی یا انعطاف پذیری سرها هستید .
شما نمی خواهید ظروف سیلیکونی شما به اندازه چوب سفت باشد.
به عنوان یک قاعده کلی، شما می خواهید ظروف سیلیکونی شما انعطاف پذیری بالایی را داشته باشند.
 
محل استفاده از ظروف چوبی
ظروف چوبی گزینه های بسیار متنوعی دارند. می توانید از آن در وعده های غذایی معمولی خود، در جمع های خانوادگی و موارد دیگر استفاده کنید. موارد زیر برخی از کاربردهای عالی ظروف چوبی هستند:
روی جعبه غذای کودک شما به جای دادن ظروف پلاستیکی به فرزندتان، می توانید گزینه های چوبی را معرفی کنید. این همچنین یک راه عالی برای آگاه کردن آنها از کاهش ضایعات ظروف پلاستیکی است.
وعده های غذایی شما در محل کار به جای قرض گرفتن ظروف در انباری دفتر خود، می توانید به جای آن یک جفت قاشق و چنگال بامبو داشت باشید. اینها از قاشق های فلزی سبک ترند.
در مهمانی بعدی شما به جای ظروف فلزی معمولی، دفعه بعد که مهمانی را در خانه برگزار می کنید، می توانید از بامبو استفاده کنید. می توانید از آن به عنوان قاشق مخصوص دسر نیز استفاده کنید.
استفاده در روغن داغ یکی از کاربردهای منحصر به فرد قاشق های بامبو، تشخیص اینکه آیا روغن از قبل به اندازه کافی داغ شده است یا خیر است. کافی است قسمتی از قاشق را به روغن آغشته کنید. اگر روی آن حباب ایجاد شود، روغن شما به اندازه کافی برای پخت و پز داغ است.
 
ظروف چوبی
ظروف چوبی زیبا به نظر می رسند . آنها نه تنها با هم زدن سس ها، سوپ ها و خورش ها یا ورق زدن برگر و استیک در آشپزی روزانه به شما کمک می کنند، بلکه آشپزخانه شما را با نشستن در زمانی که استفاده نمی کنید تزئین می کنند.
اگر با ماهیتابه نچسب یا ماهیتابه چدنی لعابی آشپزی می کنید، روکش تفلون و لعاب چینی چیپسی را خراش نمی دهد . اگر از ظروف استیل ضد زنگ استفاده می‌کنید، یک کفگیر چوبی بهترین ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا زمانی که لعاب‌زدایی می‌کنید تابه را از بین نبرید.

مزایای ظروف چوبی
برخلاف ظروف فلزی، قاشق‌ها و کفگیرهای چوبی به غذاهای اسیدی واکنش نشان نمی‌دهند و طعم فلزی به آن‌ها نمی‌دهند و آلومینیوم، آهن، کروم و/یا نیکل را درون آن‌ها نمی‌ریزند.
یک مطالعه نشان داد که ظروف فولادی ضد زنگ  منبع قابل توجهی از فلزات هستند که  در طول پخت و پز در غذاها آزاد می شوند. هر چه مدت زمان جوشیدن بیشتر باشد، مقدار فلزات رژیمی شسته شده بیشتر می شود.
برخلاف برخی از ظروف پلاستیکی و سیلیکونی، به استثنای سیلیکون های مقاوم در برابر حرارت، قاشق ها و کفگیرهای چوبی در تماس با لبه های داغ ماهیتابه ذوب نمی شوند .
ظروف چوبی دوستدار محیط زیست ترین ابزار برای آشپزخانه شما هستند. چوب به عنوان یک منبع تجدید پذیر در نظر گرفته می شود. می توان درختان دیگری را برای جایگزینی درختان قطع شده پرورش داد. همچنین قابل بازیافت و زیست تخریب پذیر است.
معایب ظروف چوبی
آنها ضخیم و سفت هستند و به راحتی می توانید تخم مرغ ها را خرد کنید یا فیله های ماهی را در هنگام استفاده از آنها تکه تکه کنید. برای برخی از غذاها، بهتر است از کفگیرهای فولادی ضد زنگ یا سیلیکونی استفاده کنید
چوب از هر غذایی که در حال هم زدن، خراشیدن، بلند کردن یا ورق زدن با آن هستید رنگ می گیرد و بو می گیرد . اگر مراقب نباشید، سینه‌های مرغ سرخ‌شده امشب می‌توانند طعم و بویی شبیه فیله‌های سالمون قهوه‌ای دیروز داشته باشند.
قاشق، کاردک و انبر چوبی را فقط با دست می توان تمیز کرد و هرگز نباید داخل ماشین ظرفشویی رفت. چوب در معرض گرما و رطوبت چرخه های شستشو برای مدت زمان کافی متورم می شود، خرد می شود و در نهایت می شکند.

هنگام خرید به دنبال چه چیزی باشیم
در ظروف چوبی به دنبال چه چیزی باشیم
ظروف چوبی ارزان قیمت احتمالاً از چوب نرم مانند کاج ساخته می شوند. از آنها دوری کنید و به جای آن‌ها از چوب‌های سخت مانند درخت زیتون، بامبو، راش یا افرا استفاده کنید .
چه تفاوتی دارد (و آیا واقعاً مهم است)؟
چوب نرم رنگ کم رنگ و چگالی کمتری دارد. اگرچه ارزان است، اما هنگام استفاده از آن برای پخت و پز، خیلی سریع رنگ و بوی غذای شما را می گیرد. همچنین مستعد پارگی و شکستگی است.
بسته به تنوع چوبی که در مورد آن صحبت می کنیم، چوب های سخت مایل به زرد تا قهوه ای تیره هستند. آنها نسبت به وزن خود احساس سنگینی می کنند و گران تر هستند، اما برای پخت و پز کاربردی تر هستند و به طور قابل توجهی بیشتر از همتایان چوب نرم خود دوام خواهند داشت.
به طور کلی، داشتن یک کفگیر تخت و سوراخ دار در آشپزخانه خوب است .
یکی به شما کمک می کند همبرگرها را به سبک Shake Shack بشکنید. دیگری اجازه می‌دهد وقتی از آن برای ماهیگیری تخم‌مرغ‌های آب‌خورده از قابلمه یا جمع‌آوری بال‌های مرغ سرخ‌شده از فر هلندی‌تان استفاده می‌کنید، مایعات و چربی‌ها چکه کنند.
به دنبال دسته ای باشید که در دست گرفتن راحت باشد و زیاد بلند نباشد . ظروف باید مانند امتداد طبیعی بازوهای شما به نظر برسند، نه ابزارهای ناهنجار و حجیم که حواس شما را از آشپزی منحرف کنند.
وقتی صحبت از ظروف چوبی می شود، بهتر است یک ست چوبی با همان نوع و کیفیت بخرید تا اینکه یک کاردک، قاشق و ست انبر را جداگانه استفاده کنید.
بهتر است آن را از یک فروشگاه اینترنتی لوازم آشپزخانه معتبر تهیه کنید که بتوانید به کنترل کیفیت آن (و گارانتی در صورت برخورد با ایرادات ساخت) اعتماد کنید.


نتیجه
هر دو ظروف بامبو و سیلیکونی در آشپزخانه مفید هستند. می توانید برخی از ظروف سیلیکونی قدیمی خود را با گزینه های جدید بامبو تعویض کنید. این کارد و چنگال شما را زیبا می کند در حالی که زباله های پلاستیکی را به روش های کوچک خود کاهش می دهد.

متن نظر

لطفا به حساب کاربری خود وارد شوید

هنوز هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.